شناسهٔ خبر: 67660723 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش ۹ درصدی خرید تضمینی گندم در آذربایجان شرقی افزایش ۹ درصدی خرید تضمینی گندم در آذربایجان شرقی

مدیر تعاون روستایی آذربایجان شرقی از افزایش ۹ درصدی خرید تضمینی گندم در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

 رنجگران گفت:تا ۲۳ تیرماه بیش از ۵۰ هزار تن گندم توسط تعاون روستایی و شرکت غله در استان آذربایجان شرقی خریداری شد که افزایش ۹ درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد.

رنجگران اظهار کرد: تاکنون که هنوز ابتدای فصل خرید است هشت هزار و ۳۶۵ تن گندم در شبکه تعاون روستایی استان خریداری شده که بیش از ۶ هزار تن آن به مراکز نگهداری حمل شده است.

وی افزود: با توجه به فرارسیدن فصل برداشت محصولات کشاورزی خرید محصولات کشاورزی با محوریت گندم و کلزا در دستور کار سازمان تعاون روستایی آذربایجان شرقی قرار گرفته و از اواخر خردادماه امسال خرید تضمینی گندم و کلزا توسط شبکه تعاون روستایی استان آغاز شده است.

وی با تاکید بر این‌که خرید تضمینی محصولات راهبردی از راه‌های دستیابی به هدف شعار سال ۱۴۰۳ است گفت: در راستای تشویق کشاورزان به منظور ارائه محصولات خود به مراکز خرید امکانات، تسهیلات و نهاده‌های کشاورزی چون کود و سم در قالب کشاورزی قرارداری در طول سال در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

رنجگران ادامه داد: بیشترین سطح کشت در استان به محصول گندم تعلق دارد و بیشترین بهره برداران بخش کشاورزی استان نیز گندمکاران هستند.

وی خاطرنشان کرد: گندم به عنوان راهبردی‌ترین محصول کشاورزی در تامین امنیت غذایی مردم به حساب می‌آید و نباید اجازه خروج آن از کشور را بدهیم.

مدیر تعاون روستایی آذربایجان شرقی گفت: این اداره در راستای جلوگیری از خروج گندم از کشور دوره‌های آموزشی برای عاملین این حوزه برگزار کرده است و مراکز خرید نیز در سراسر استان آماده برای خرید گندم از کشاورزان هستند.

نظر شما