شناسهٔ خبر: 67660444 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

28 شهر استان فارس در مسیر توسعه ارتباطات بر بستر فیبرنوری | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس از سرعت گرفتن اجرای پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در استان فارس با امضای قرارداد اجرای فیبر در 16 شهر جدید استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس، حمید سلیمان پور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس در خصوص آخرین وضعیت پیشرفت پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در استان فارس گفت: از ابتدای آغاز این طرح بیش از 600 کیلومتر حفاری در 12 شهر استان فارس انجام شده است و تاکنون در این شهرها 5030 عدد FAT و 270 عدد کابینت توسط شرکت های مجری پروژه نصب شده است.

وی افزود: علاوه بر شهر کازرون که سال گذشته پروژه فیبر در این شهر به بهره برداری رسیده است، در شهرهای صدرا، آباده و اقلید عملیات حفاری به پایان رسیده است و هم اینک عملیات عمرانی در شهرهای جهرم، فسا، داراب، مرودشت، نورآباد، لار، سپیدان و شیراز در حال اجراست و با تکمیل طرح، اینترنت با کیفیت با سرعت های بسیار بالا تا 1000 مگابیت بر ثانیه در دسترس خواهد بود.

رئیس شورای راهبری توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس همچنین فیروزآباد، استهبان، نی ریز، ارسنجان، قیر، فراشبند، کوار، باب انار، خاوران، لامرد، اهل، اشکنان، علامرودشت، گراش، خانه زنیان و داریون را شهرهای جدیدی اعلام کرد که قرارداد اجرای فیبر برای آنها به امضا رسیده است و بزودی عملیات توسعه فیبرنوری در این شهرها نیز آغاز می شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: تاکنون بیش از 1000 مشترک در استان فارس به شبکه اینترنت پرسرعت بر بستر فیبرنوری متصل شده اند و شهروندان می توانند با مراجعه به سامانه IRANFTTX.IR و بررسی نقاط تحت پوشش، نسبت به ثبت درخواست اشتراک اقدام کنند.

 

نظر شما