شناسهٔ خبر: 67659020 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

سپاهان  برنده فصل نقل و انتقالات

روزنامه جوان

یکی از مهر‌ه‌های مهم نقل و انتقالات فوتبال ایران مهدی لیموچی، وینگر فصل گذشته آلومینیوم اراک بود که سپاهان و پرسپولیس به‌طور جدی خواهان جذب او بودند، اما بعد از کشمکش‌های فراوان انتخاب این ملی‌پوش ۲۴ ساله حضور در جمع زردپوشان اصفهان بود و با عقد قراردادی سه ساله به سپاهان پیوست. 

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: سپاهان گوی سبقت را در فصل نقل و انتقالات از رقبا ربوده است. درست در روز‌هایی که تیم‌ها در پی رفع و رجوع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت خود هستند، عملکرد سپاهان بیش از هر تیم دیگری به چشم می‌آید. سپاهانی که فصل گذشته هم هزینه هنگفتی کرد، اما دستش به جام نرسید و قهرمانی در رقابت‌های حذفی تنها جامی بود که اصفهانی‌ها توانستند به دست آورند. استقلال، اما امیدوار است با جذب نفرات مورد نظر بتواند ناکامی فصل گذشته را در بالا بردن جام جبران کند، اما هنوز نتوانسته در نقل و انتقالات به گردپای زردپوشان برسد. پرسپولیس هم برخلاف تصور هنوز هیچ اقدام قابل توجهی نکرده و با وجود از دست دادن چند ستاره، نهایت کاری که توانسته انجام دهد تمدید قرارداد برخی بازیکنان قدیمی بوده است. 
سپاهانی‌ها در بازار نقل و انتقالاتی تابستانی عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند و با جذب نفرات تأثیرگذار لیگ گذشته و حتی تغییرات مثبتی که در کادرفنی به وجود آوردند، نقل و انتقالات را طوفانی آغاز کردند. 
یکی از مهر‌ه‌های مهم نقل و انتقالات فوتبال ایران مهدی لیموچی، وینگر فصل گذشته آلومینیوم اراک بود که سپاهان و پرسپولیس به‌طور جدی خواهان جذب او بودند، اما بعد از کشمکش‌های فراوان انتخاب این ملی‌پوش ۲۴ ساله حضور در جمع زردپوشان اصفهان بود و با عقد قراردادی سه ساله به سپاهان پیوست. 
محمدامین حزباوی دیگر شکار زردپوشان اصفهانی در فصل نقل و انتقالات است. مدافع ملی‌پوش و عضو سابق تیم فوتبال السد قطر با قراردادی سه ساله به این تیم پیوست. وینگر مس رفسنجان نیز یکی دیگر از خرید‌های این فصل سپاهان است. محمدمهدی محبی که قابلیت بازی در پست‌های مختلفی نظیر وینگر راست و چپ، هافبک تهاجمی، و دفاع راست را دارد با عقد قراردادی دو ساله به جمع زردپوشان اصفهانی پیوست. جواد آقایی‌پور، مهاجم فصل قبل استقلال خوزستان نیز با سروصدای فراوان راهی اصفهان شد و به تیم سپاهان پیوست. او که یکی از گزینه‌های استقلال بود و بسیاری او را آبی‌پوش می‌دانستند ناگهان سر از جمع زردپوشان درآورد. 
آقایی‌پور یکی از معدود بازیکنانی بود که مشتریان زیادی داشت. او از سوی استقلال، سپاهان و اورونبورگ روسیه پیشنهاداتی داشت که پس از کش و قوس‌های فراوان تیم اصفهانی را به عنوان مقصد خود برای فصل اینده انتخاب کرد. گفته می‌شد گویا هلدینگ حاضر بود حتی ۳۰ میلیارد تومان پول رضایتنامه به استقلال خوزستان بدهد و مبلغ مورد نظر جواد آقایی‌پور را هم تمام و کمال پرداخت کند، اما جواد آقایی‌پور از جواد نکونام تضمین می‌خواست دست‌کم او را در ۶۰‌درصد بازی‌ها به میدان بفرستد و اگر در پایان نیم‌فصل اول، او کمتر از این حدنصاب بازی کرده بود، یک‌طرفه قراردادش فسخ شود، اما نکونام این تضمین را به آقایی‌پور نداد و او هم به سپاهان پیوست. حسین گودرزی، مدافع فصل گذشته تیم شمس‌آذر قزوین هم که قرار بود به استقلال برود با تیم سپاهان به توافق رسید. 
 
استقلال اگرچه مانند سپاهان فصل نقل و انتقالات را طوفانی آغاز نکرده، اما خیلی هم بیکار ننشسته است. با وجود این گفته می‌شود کندی روند جذب بازیکن در نقل و انتقالات تیم استقلال به دلیل حضور بازیکنان تکراری در لیست فصل گذشته جواد نکونام است. میلاد زکی‌پور یکی از خرید‌های این فصل آبی‌پوشان است. این مدافع چپ‌پا که فصل گذشته برای سپاهان توپ می‌زد در حالی با عقد قراردادی دو ساله به جمع آبی‌پوشان تهرانی پیوست که پیش از این نیز چهار سال سابقه پوشیدن پیراهن استقلال را داشت. محمدحسین اسلامی، هافبک تهاجمی فصل گذشته تیم فوتبال ذوب‌آهن هم با عقد قراردادی دو ساله به استقلال پیوسته است. سامان فلاح، مدافع ۲۳ ساله گل‌گهر سیرجان نیز یکی از گزینه‌های جدی استقلال بود، اما با حضور تارتار در جمع سیرجانی‌ها انتقال این مدافع منتفی شد. استقلال با خرید ودران کیوسفسکی عملاً برای ترکیب تیمش حاشیه ایجاد کرد، چراکه حضور گلر بوسنیایی در استقلال می‌توانست حاشیه امنیت حسینی را به خطر بیندازد. هرچند استقلال موافق جدایی و از دست دادن حسینی نیست، اما ادامه حضور این دروازه در جمع آبی‌پوشان هنوز قطعی نشده و طی امروز و فردا مشخص خواهد شد. 
 
 پرسپولیس بزرگ‌ترین بازنده نقل و انتقالات تابستانی است، چراکه هنوز موفق به جذب هیچ بازیکنی نشده و با وجود از دست دادن مهره‌هایی، چون ترابی، اسماعیلی‌فر و بیرانوند نهایتاً با چند بازیکن نظیر مرتضی پورعلی‌گنجی، سروش رفیعی، وحید امیری و فرشاد فرجی تمدید کرده است، بازیکنانی که همگی جزو بازیکنان بالای ۳۰ سال لیگ به حساب می‌آیند. این در حالی است که وضعیت سعید صادقی هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. ضمن اینکه عیسی آل‌کثیر هم گویا باز فیلش یا هندوستان کرده و قصد جدایی از جمع سرخپوشان تهرانی را دارد، درست همانند فصل بیست و دوم که پس از کسب سه‌گانه با پرسپولیس راهی سپاهان شد. انتقالی که برای آل‌کثیر چندان خوش‌یمن نبود و او در نیمه راه تصمیم به بازگشت به جمع سرخپوشان گرفت، اما این‌بار هم بعد از بالا بردن جام قهرمانی ساز جدایی کوک کرده و گویا این‌بار مقصدش فولاد خوزستان است.

نظر شما