شناسهٔ خبر: 67654867 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

امام جمعه موقت کاشان:

حادثه عاشورا برای همه اعصار و زمان‌ها است

اصفهان – حجت الاسلام اسلامی تبار با بیان اینکه حادثه عاشورا یک واقعه‌ای نیست که مربوط به زمان و مکان خاصی باشد گفت: حادثه عاشورا برای همه اعصار و زمان‌ها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار صبح امروز در مراسم زیارت عاشورا مسجد آیت الله رضوی، گفت: حادثه عاشورا یک واقعه‌ای نیست که مربوط به زمان و مکان خاصی باشد.

وی با بیان اینکه حادثه عاشورا برای همه اعصار و زمان‌ها است، افزود: حادثه عاشورا چراغی شد که تا ابد پیش روی بشریت است تا بشر در سایه این چراغ نورافشان و روشن، راه و مسیر زندگی خود را پیدا کند و ادامه دهد.

امام جمعه موقت کاشان همچنین ازعاشورا به عنوان یک نمایشگاه بزرگ و غیر معمولی نام برد و اظهار داشت: نمایشگاه‌های معمولی فقط زیبایی را نشان می‌دهند، اما نمایشگاه عاشورا نه تنها زیبایی‌ها و فضائل، بلکه رذائل را نیز به نمایش گذاشت.

وی با بیان اینکه درنمایشگاه عاشورا اوج فضائل و نهایت رذائل به نمایش درآمد، افزود: اگر خداوند در قرآن می‌فرماید با صادقین باشید، برای این است که روش زندگی و اخلاق و گفتار و کردار و اعتقاد ما باید مانند اهل بیت (ع) باشد.

حجت الاسلام اسلامی تبار به شباهت‌های بین عاشورا و قرآن و شباهت‌های بین امام حسین (ع) و قرآن نیز اشاره کرد و گفت: عاشورا شبیه به قرآن است و امام حسین (ع) نیز شبیه به قرآن است، چرا که خداوند در قرآن هم یوسف و ابراهیم و مریم و آسیه را مطرح کرده است و هم فرعون و سامری و سران کفر و زنان دو پیامبری که در مسیر نبوت حرکت نکردند را به نمایش گذاشته است تا مقایسه شوند.

امام جمعه موقت کاشان در ادامه با تأکید بر اهمیت درس‌ها و عبرت‌های عاشورا، گفت: درس به معنای آموزش موضوعات مثبت و عمل به آن است و عبرت به معنای توجه به امور منفی و پرهیز از آن است./۱۳۰۷/

نظر شما