شناسهٔ خبر: 67654751 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ساخت پست برق شهرک صنعتی کاویان فریمان با مشکل تامین زمین مواجه است

مشهد- ایرنا- مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان گفت: ساخت پست ۴۰۰ کیلوولت شهرک صنعتی کاویان شهرستان فریمان در راستای تامین برق پایدار و مطمئن برای صنایع با مشکل تامین زمین مواجه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خراسان، حسین محمودی روز شنبه در نشست هم اندیشی مدیران شرکت برق منطقه‌ای خراسان با حجت الاسلام "نصرالله پژمانفر" رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی حمایت نماینده مردم مشهد در مجلس برای رفع موانع و سرعت بخشیدن به فرایند احداث پست برق شهرک صنعتی کاویان را خواستار شد.

وی تقویت زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی را از دیگر اقدامات موثر دولت برشمرد و افزود: در ۲ سال و نیم گذشته ایجاد پست برق برای شهرک‌های صنعتی جغتای و قوچان به اتمام رسیده و پست برق برای شهرک‌های صنعتی سبزوار و کاشمر در دست اجراست.

محمودی به اقدامات شرکت برق منطقه‌ای خراسان در سالهای اخیر اشاره کرد و گفت: روند رو به رشدی با تلاش همکاران در زمینه های توسعه و بهسازی شبکه انتقال و فوق توزیع در راستای تحقق شاخص های صنعت برق کشور ایجاد شده است و به طور قطع این اقدامات و فعالیت ها تا رسیدن به نقطه مطلوب با جدیت پیگیری خواهد شد.

وی به حساسیت استان های خراسان و بالاخص شهر مشهد و رکوردهای جدید اوجگیری مصرف برق به دلیل هوای بسیار گرم و همچنین حضور میلیون ها زائر در ایام ماه های محرم و صفر اشاره و اظهار کرد: طرحهای مختلفی با هدف گذر موفق از دوره اوج مصرف در تابستان ١۴٠٣ بهره برداری شده است و اکنون به همراهی مردم نیازمندیم که با مصرف بهینه ما را یاری کنند تا از این دوره اوج مصرفی با موفقیت گذر کنیم.

حجت الاسلام پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست از اقدامات شرکت برق منطقه ای خراسان قدردانی و اظهار کرد: اکنون که به دلیل ناترازی برق، مصرف برق صنایع و کشاورزان با برنامه ریزی های انجام شده مدیریت می شود لازم است ملاحظات ویژه ای در این خصوص مدنظر قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، قدرت اسمی نیروگاه‌های نصب شده در استان‌های خراسان که زیر پوشش شرکت برق منطقه‌ای خراسان است، ۶ هزار و ۵۱۹ مگاوات و قدرت عملی آن در اوج بار تابستان پنج هزار و ۶۶۸ مگاوات است، نیروگاه ها نیز شامل نیشابور، فردوسی، توس، شریعتی، شیروان، راشد، مشهد، کاوه، قاین، شمس سرخس، بادی بینالود و ابن یمین می‌شود.

کل پست‌های شبکه انتقال و فوق توزیع در استان‌های خراسان ۲۰۵ پست، کل ترانس های شبکه خراسان به استثنای پست‌های اختصاصی ۳۰۴ دستگاه به ظرفیت ۱۴ هزار و ۷۳۵ مگاولت آمپر است.

نظر شما