شناسهٔ خبر: 67654619 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اخبار سیاسی ۲۳ تیر؛ عملکرد وزارت اطلاعات در ایام انتخابات/گزارش وزیر نیرو به رئیس‌جمهور منتخب

مژگان رساپور

«معاملات ایران و روسیه»،‌ «دیدارهای امروز پزشکیان»و «رویارویی وزارت اطلاعات با تروریست‌ها در ایام انتخابات» از موضوعات مهم خبری بیست و سوم تیر ۱۴۰۳ حوزه سیاست بود که می‌توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، صبح امروز فرماندهان نظامی و انتظامی با مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب دیدار کردند.

در این دیدار، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران، سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی حضور داشتند.

* امروز همچنین وزیر نیرو با حضور در دفتر رئیس جمهور منتخب، ضمن دیدار و گفت‌وگو با پزشکیان و تبریک کسب اعتماد مردم، گزارشی از آخرین وضعیت حوزه تحت مدیریت خود ارائه کرد.

علی‌اکبر محرابیان در این دیدار با ارائه آخرین گزارش از وضعیت بخش آب و برق کشور تصریح کرد: اعضای دولت حسب تاکید سرپرست محترم ریاست جمهوری آماده هر نوع همکاری با رئیس‌جمهور منتخب هستند.

پزشکیان نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت جدی موضوع آب و توجه به آن در توسعه شهرها و استقرار جمعیت و گسترش صنایع، از وزیر نیرو خواست آخرین وضعیت آب و برق را به تفکیک استان و شهرستان، شامل وضعیت موجود و تراز یا ناترازی عرضه و تقاضا در گزارشی تنظیم و ارائه کند.

* رئیس‌جمهور نهم همچنین در محل سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری میزبان علما و بزرگان اهل تسنن بود و با آنها دیدار و گفت وگو کرد.

* نمایندگان مسیحیان ارمنی شمال و جنوب ایران در مجلس شورای اسلامی هم در پیامی ضمن تبریک به رئیس‌جمهور منتخب، تاکید کردند که قطعا رقابتها به رفاقت تبدیل می‌شود و با هم‌افزایی همه نیروها و فعالان کشور، آینده‌ای در خور مردم رقم خواهد خورد.

امروز همچنین آذر منصوری دبیرکل جبهه اصلاحات با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس تاکید کرد: پیرو تماس‌های مکرر دوستان و همراهان طی روزهای اخیر و طرح برخی از شبهه ها به اطلاع می رساند که جبهه اصلاحات ایران بنای دخالت در تصمیم گیری های ‎دکتر پزشکیان را نداشته و نخواهد داشت. موضع ما در برابر دولت ایشان ‎حمایت، ‎نظارت و ‎پرسشگری و مبنای قضاوت ما، تحقق ‎خواست مردم ایران است.

****

در پی برگزاری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری نهم پس از شهادت آیت‌الله رئیسی در سومین سال ریاست جمهوری در سانحه بالگرد در حین خدمت، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی رهبر عضو جامعه روحانیت مبارز تهران در گفت‌وگویی با ایسنا، تاکید کرد: حضور شایستگان در کابینه دولت پزشکیان موجب زدوده شدن اختلافات، تنش‌ها، رقابت‌ها و کینه‌ها و ایجاد الفت، برادری و اتحاد بین آنان می‌شود. رییس‌جمهور منتخب با تکیه بر اصل شایستگی، از مدیران و نیروهای شایسته همه جریان‌های سیاسی در ترکیب کابینه دولت چهاردهم استفاده کند.

همچنین اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ضمن ارزیابی از عملکرد شورای نگهبان در انتخابات‌های اخیر، خاطرنشان کرد: شورای نگهبان یک نهاد بی نظیر در دنیای سیاست و کشورهای گوناگون بوده که محترم و ارزش گراست و نگاه گسترده ای دارد و سِر نگه دار است.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان دنبال پاسخ به تهمت ها نیست، گفت: این شورا در انتخابات ریاست جمهوری به گونه ای عمل کرد که صدای اعتراض هیچ جناحی درنیامد و همه گروه ها در انتخابات نامزد داشتند.

****

وزارت اطلاعات با صدور بیانیه ای با اشاره به اینکه واحد ضدتروریسم این وزارتخانه از اول خرداد تا ۱۵ تیر، در رویارویی مستقیم، ۷۹ ضربه به تروریست ها وارد کرده است،‌ اعلام کرد: این تروریست ها می خواستند در استان های تهران، البرز، قزوین، خراسان رضوی، فارس، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر پس از حادثه پرواز اردیبهشت رئیس جمهور شهید و همراهانش و همزمان با برگزاری دو دور انتخابات ریاست جمهوری اقدامات تروریستی انجام دهند. در رویارویی ها دهها نفر از عناصر تروریست و پشتیبانان آنها دستگیر، ۵۶۰ قبضه انواع سلاح جنگی، حدود ۴۲ هزار فشنگ جنگی و ۹ بمب آماده کشف و خنثی شده است. در این مجموعه عملیات ها، تعدادی از عناصر تروریست پیش از ورود به کشور و در نوار مرزهای شرقی در کمین گرفتار و به هلاکت رسیدند و برخی بازداشت شدند.

همچینن  روابط عمومی ارتش اعلام کرد که نخستین آزمون پیامدسنجی نظام آموزش ارتش با حضور امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی، امیر سرتیپ علیرضا شیخ معاون تربیت و آموزش و جمعی از فرماندهان نیروهای چهارگانه ارتش، به میزبانی دانشگاه افسری امام علی (ع) برگزار شد.

****

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی که برای شرکت در نشست روسای مجالس بریکس به روسیه رفته بود، در گفت و گویی با شبکه تلویزیونی راشا تودی با اشاره به اینکه روابط عمیقی بین دو کشور ایران و روسیه وجود دارد،‌ افزود: بریکس یک فرصت بسیار مهم را برای ما فراهم کرده است. در رابطه با دلارزدایی همه معاملات بین ایران و روسیه بدون استفاده از دلار انجام می‌گیرد. تمامی این موضوع به خاطر روش‌های نادرست و غلطی است که آمریکا در رابطه با یکجانبه گرایی خود در پیش گرفته است.

انتهای پیام

نظر شما