شناسهٔ خبر: 67650603 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

آیفون 17 پرو مکس سه دوربین 48 مگاپیکسلی خواهد داشت

صاحب‌خبر -

طبق شایعات و اخبار موجود، آیفون 17 پرو مکس – iPhone 17 Pro Max اپل از سه دوربین 48 مگاپیکسلی در ماژول پشت بهره‌مند خواهد بود.

در حالی که هنوز حتی هیچ خبر رسمی در خصوص خانواده آیفون 16 اپل در اختیارمان نیست، شایعات مختلفی در خصوص خانواده آیفون 17 در اینترنت منتشر شده و جزئیات مختلفی از این پرچمداران را افشا کرده‌اند. به‌دنبال اخبار مختلفی که مدتی پیش در خصوص ضخامت بسیار کم آیفون 17 پخش شد، جدیدترین اخبار به احتمال حضور سه دوربین 48 مگاپیکسلی در آیفون 17 پرو مکس اشاره دارند.

احتمال حضور سه دوربین 48 مگاپیکسلی در آیفون 17 پرو مکس

اخبار جدید به نقل از مینگ چی کو تحلیل‌گر سرشناس حوزه دستگاه‌های اپل منتشر شده‌اند. بر اساس این اخبار، نسل بعدی آیفون‌ها قرار است به جای دوربین 12 مگاپیکسلی چهار منشوری (تتراپریسم) آیفون 16 پرو مکس که تا چند ماه دیگر رسما رونمایی خواهد شد از یک حسگر جدید 48 مگاپیکسلی با اندازه 1/2.6 اینچ بهره ببرد.

گوشی iPhone 17 Pro Max گوشی iPhone 17 Pro Max

از سوی دیگر، اخبار پیشین نیز به ارتقای دوربین فوق عریض مدل‌های پرو آیفون 16 به 48 مگاپیکسل خبر داده بودند. بنابراین با فرض این که دوربین تله فوتو آیفون 17 پرو مکس به یک حسگر 48 مگاپیکسلی مجهز شود، این گوشی به نخستین پرچمدار اپل تبدیل خواهد شد که از سه حسگر 48 مگاپیکسلی در ماژول دوربین پشت بهره خواهد برد.

برای مقایسه بد نیست بدانید که آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس در حال حاضر از یک حسگر اصلی 48 مگاپیکسلی، یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض و یک حسگر 12 مگاپیکسلی تله فوتو استفاده می‌کنند. مینگ چی کو البته در خصوص ارتقای دوربین تله فوتو به 48 مگاپیکسلی در آیفون 17 پرو مکس اندکی شک داشته؛ اما با قاطعیت از حضور این حسگر در آیفون 18 پرو مکس خبر داده است.

دوربین آیفون 17 پرو مکس دوربین آیفون 17 پرو مکس

پیش‌بینی‌های این تحلیلگر همچنین به دو نسل آینده آیفون‌ها خلاصه نشده و چندین نسل بعد را نیز در بر گرفته است. به ادعای او در آیفون‌های سال 2027 اپل شاهد بهبود چشمگیر دوربین تتراپریسم و بزرگنمایی نوری فوق‌العاده بالا خواهیم بود. البته این پیش‌بینی‌ها مشخصا هیچ‌گونه مبنای قطعی نداشته و ممکن است هیچ‌یک از آن‌ها در نهایت درست از آب درنیایند.

در گجت نیوز بخوانید:
آیفون ۱۷ اسلیم، حتی از مدل پرو مکس هم گران‌تر است! آیفون 17 پرو نخستین گوشی با چیپست 2 نانومتری TSMC خواهد بود این ویژگی صفحه نمایش آیفون ۱۷ باعث میشود که قید خرید آیفون ۱۶ را بزنید

برچسب‌ها:

نظر شما