شناسهٔ خبر: 67648946 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

روس‌ها به بندر امیرآباد می‌آیند

اقتصادنیوز :یک گروه از فعالان اقتصادی از کشور روسیه برای سرمایه گذاری در زمینه تولید مشتقات نفتی از بندر امیرآباد در شرق استان مازندران بازدید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد روز شنبه در حاشیه دیدار با این سرمایه گذاران از کشور روسیه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به موقعیت بندر امیرآباد و وسعت اراضی در زمینه‌های مختلف سرمایه گذاری، یک شرکت روسی آمادگی خود را جهت سرمایه گذاری در این بندر در زمینه تولید مشتقات نفتی اعلام کرد.

محمد علی موسی پور گرجی افزود: سرمایه گذاری خارجی در بنادر یکی از اهداف مهم دولت و سازمان در راستای توسعه اقتصاد دریامحور محسوب می‌شود که علاوه بر جذب سرمایه گذار و درآمد زایی به انتقال تکنولوژی و اشتغالزایی هم کمک شایانی خواهد کرد.

این مقام مسوول، با تشریح ظرفیت ها و معرفی توانمندی‌های بندر امیرآباد که از بخش های مختلف حمل و نقل بهره می‌برد از سرمایه گذاران داخلی و خارجی خواست، با ارائه طرح‌های مرتبط فعالیت‌های دریایی و بندری می‌توانند در بندر امیرآباد سرمایه گذاری کنند و با آغوش باز از طرح‌های نو که تنوع کالایی ایجاد کند و با انجام ترافیک دریایی تاثیر مثبتی در واردات خصوصا صادرات محصولات تولید شده در پس کرانه بندر داشته باشد استقبال می‌کنیم.

میرآباد

خبر مرتبط
تهدید روسیه به جنگ سرد مقامات پنتاگون را به تشکیل جلسه وادار کرد

اقتصادنیوز: پنتاگون خبر داد که وزیران دفاع روسیه و آمریکا برای دومین بار در هفته های اخیر تلفنی با یکدیگر گفت و گو کردند.

 بندر امیرآباد در استان مازندران به عنوان بزرگ‌ترین بندر حاشیه دریای خزر با قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی خاص باتوجه به سیاست گذاری‌های دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم می‌تواند با شکوفاسازی ظرفیت‌ها، نقش ویژه‌ای در مقاوم‌سازی اقتصاد کشور با توسعه تجارت بین‌المللی و صادرات کالا ایفا کند.

بندر امیر آباد با حدود یک‌هزار و ۳۰۰ هکتار وسعت و همچنین ۲۲۰ هکتار پس کرانه با دارا بودن اراضی پشتیبانی وسیع، زیر ساخت حمل و نقل مدرن چند وجهی، اسکله رو -رو ریلی و کامیون جهت ترانزیت و حمل یکسره کالا و همچنین دسترسی آسان به بازار مصرف کشورهای سی آی اس CIS با جمعیت بالغ بر ۳۰۰ میلیون به تنهایی بر تمامی پنج بندر حاشیه خزر تنه می‌زند و ظرفیت فوق العاده‌ای در توسعه اقتصادی و پرش تجاری کشور دارد.

بندر امیرآباد در کنار آن که یک ظرفیت صادراتی و تجاری در منطقه به شمار می‌رود با دارا بودن کارخانجات متعددی همچون گچ، فولاد، کاغذ و سیلوهای متعدد از بنادر نسل سوم کشور است و عمده ۷.۵ میلیون تن کالای صادراتی کشورهای مختلف جهان از بنادر آستاراخان، آکتائو، اولیا، باکو، گوسان و ماخاچ وارد بندر امیرآباد می‌شود.

خبر مرتبط
ورود قفقاز به عصر تازه/ ایران و ترکیه در مسیر جدید؛ انفعال روسیه فرصت‌ساز می‌شود؟

اقتصادنیوز: جنگ اوکراین موجب شده تا حضور روسیه در قفقاز جنوبی کم رنگ شود؛ گزاره ای که برای بازیگرانی چون ایران و ترکیه فرصتی شد تا حضور خود را در این جغرافیا برجسته تر کنند. هرچند همین مقوله زمینه را برای رقابت میان دو بازیگر در خفا فراهم کرده و همزمان زمینه را برای تعامل بیشتر قفقاز جنوبی با خاورمیانه ایجاد کرده است.

اتصال به شبکه ریلی کشور، بهره‌مندی از ۱۵ پست اسکله با ظرفیت ۱۰ میلیون تن و بهره مندی از ظرفیت اتصال کریدور ترانزیت بین المللی شمال به جنوب (INSTC) از دیگر ویژگی های شاخص بندر امیرآباد است.

منطقه امیرآباد از ظرفیت‌های بندری بسیار مناسبی برخوردار است و می‌تواند به دلیل موقعیت ویژه جغرافیایی و قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال- جنوب، توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه به‌ویژه کشورهای حاشیه دریای خزر را بیش از پیش تجربه کند که این امر به شکوفایی اقتصادی این دیار کمک می کند.

امیرآباد

نظر شما