شناسهٔ خبر: 67648790 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایپنا | لینک خبر

سرمربی تیم نوجوانان پرسپولیس گفت: امسال ۴، ۵ بازیکن به تیم بزرگسالان معرفی می‌کنیم.

خان‌محمدی: باید نگاه ویژه‌ای به تیم‌های پایه شود

خان‌محمدی: باید نگاه ویژه‌ای به تیم‌های پایه شود

صاحب‌خبر -

حسن‌ خان محمدی سرمربی نوجوانان تیم فوتبال پرسپولیس گفت: طبق قانون فیفا باید ۱۰ درصد درآمد سرخپوشان به آکادمی اختصاص یابد و ۴ الی ۶ بازیکن جوان  سهمیه  لیگ نخبگان آسیا خواهند بود، خدا پدر‌ان اف سی را بیامرزد که این کار‌ها را می‌کنند تا نگاهی به تیم‌های پایه و آکادمی‌ها شود. اگر واقعا ۱۰ درصد بودجه باشگاه را باید به آکادمی بدهند، ما راضی هستیم که ۲، ۳ درصد را بدهند و این خیلی خوب است. به نظرم باید نگاه ویژه‌ای به پایه‌ها شود و اگر امسال ما را ببینند،  ۴، ۵ بازیکن به تیم بزرگسالان معرفی  می‌کنیم. البته ما زیاد چشممان آب نمی‌خورد. حالا ان شا الله چنین مسئله‌ای درست باشد.  

خان محمدی درباره اینکه سقف قرارداد هنوز وجود دارد و تیم‌های سپاهان و تراکتور در نقل و انتقالات عملکرد خوبی دارند و ستاره‌ها را جذب کردند، گفت: من فکر می‌کنم تفکری که پشت این قانون وجود داشت که باشگاه‌ها هزینه هایشان بالا نرود از جهاتی غلط و از جهات دیگر درست است. باید مرزبندی کنند و نباید بگذارند سقف از حدی بالا برود که تیم‌های دیگر ضرر نکنند. بعضی از باشگاه‌ها می‌گویند ما ۴۰۰ میلیارد تومان خرج کردیم، اما وقتی هزینه‌ها را می‌بینیم متوجه می‌شویم هزینه‌ها بالای ۶۰۰، ۷۰۰ میلیارد تومان می‌شود و این ۳۰۰ میلیارد اضافی را چطور هزینه می‌کنند که کسی متوجه نمی‌شود. اگر قانونگذاری است باید برای همه تیم‌ها باشد.  

او درباره اینکه چرا تیم‌های پرسپولیس و استقلال نمی‌توانند بیش از سقف قرارداد هزینه کنند، گفت: این ۲ باشگاه دولتی هستند و به تازگی از دولت خارج شدند و مالکیتشان را به بانک‌ها و پتروشیمی دادند. ان شا الله فوتبال  ما حرفه‌ای شود و  همه تیم‌ها بتوانند بودجه را داشته باشند و لیگ برتر ما پویا باشد و  تیم‌ها بتوانند بازیکنانی را بگیرند که سطح  فوتبال ما بالا برود. ما در آسیا عقب هستیم و مشکلات زیادی داریم و ان شا الله این مسئله حل شود تا بتوانیم شرایط خوبی در آسیا داشته باشیم.  

نظر شما