شناسهٔ خبر: 67648079 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هشت راس دام سنگین در سیلاب جرگلان خراسان شمالی ناپدید شدند

بجنورد-ایرنا- فرمانده انتظامی شهرستان راز و جرگلان در خراسان شمالی گفت: هشت راس دام سنگین در بارندگی و سیلاب شدید عصر روز جمعه بخش جرگلان این شهرستان ناپدید شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبرگزاری پلیس، سرهنگ علی طاهری روز شنبه در این خصوص اظهارکرد: همچنین وقوع بارش شدید باران در شهرستان راز و جرگلان منجر به جاری شدن سیلاب و یک دستگاه موتورسیکلت نیز ناپدید شد.

وی افزود: انتظار می رود شهروندان با توجه به وقوع بارندگی های شدید در سال جاری که منجر به جاری شدن سیلاب های ناگهانی می شود از توقف در مسیل رودخانه ها خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، میزان بارندگی شب گذشته در بخش قوشخانه شیروان ۶۹ میلیمتر بارندگی ثبت شد که میزان قابل توجهی است، میزان بارندگی سالانه در استان ۲۷۰ میلیمتر است که بر این اساس حدود یک سوم آن در یک روز به ثبت رسید.

وقوع سیل در راز و جرگلان و شیروان به بخش های راه و کشاورزی خسارت زد که بیشترین خسارت به بخش قوشخانه شهرستان شیروان وارد شد و راه روستاهای «کوسه، میلانلو علیا و سعل، نامانلو و آلخاص» به علت رسوب گذاری سیل مسدود شد که راهداری نسبت به بازگشایی اقدام کرد.

همچنین ۳۰ باب واحد مسکونی نیز دچار آبگرفتگی شده بود که با کمک نیروهای هلال احمر مشکلات این منازل برطرف شد.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

شهرستان راز و جرگلان هم مرز با ترکمنستان بوده و با ۷۰ هزار نفر جمعیت دارای سه بخش مرکزی، جرگلان و غلامان است.

نظر شما