شناسهٔ خبر: 67646863 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام:

گیشه‌های دریافت دارو در مرز مهران برای اربعین باید افزایش یابد

رضا پاکزاد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: گیشه‌های دریافت دارو باید در مرکز فوریت‌های پزشکی شهید قاسم سلیمانی در مرز مهران افزایش یابد و همه داروهای مورد نیاز زائران اربعین تهیه شود.

صاحب‌خبر -

دکتر «هدایت حیدری‌زاده» در نشست کمیته غذا و دارو اربعین حسینی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به اهمیت تأمین داروهای موردنیاز در اربعین حسینی اظهار کرد: داروهای خاص و تجهیزات دارویی، دپو سرم، نخ‌های جراحی و داروهای ضروری باید در مرز مهران و بیمارستان‌ امام حسین (ع) مهران و بیمارستان‌های مرکز سطح استان موجود باشد.

افزود: می بایست در اسرع وقت بخشی از مطالبات دارویی را پرداخت کنیم که مشکلی در ایام اربعین حسینی نداشته باشیم.

وی با اشاره به وجود داروخانه‌های سیار در مرز مهران، گفت: داروخانه‌های سرپایی در پایانه مرزی مهران باید به نحو احسن واگذار شود و اخذ فرانشیز دارو باید در کمیته استانی مطرح و تصمیم‌گیری شود.

حیدری‌زاده ادامه داد: داروهای ضد اسهال، استفراغ، تهوع، فشار خون و دیابتی باید در دسترس باشد.

سرپرست دانشگاه خاطرنشان کرد: گیشه‌های تحویل دارو باید در مرکز فوریت‌های پزشکی شهید قاسم سلیمانی افزایش یابد و همچنین انتظار داریم نسبت به سال قبل با جدیت و دقت بیشتر خدمات دارویی در کنگره بزرگ اربعین داشته باشیم.

دکتر صیدنور علیمرادی مدیر اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه نیز در این جلسه، بیان کرد: امیدواریم توزیع دارو به دقت صورت پذیرد و مشکلات سال گذشته تکرار نشود و همچنین پیشنهاد می‌شود با معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت دیداری برگزار شود و به دلیل عبور بیش از ۶۰ درصد زائران از مرز بین‌المللی مهران، داروهای مورد نیاز در اربعین حسینی در سریعترین زمان ممکن تامین شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه نیز در این جلسه، اظهار کرد: در بیمارستان‌های در مسیر اربعین از لحاظ دپو دارو مشکلی ندارند و در ایام اربعین نیز بازدیدهای میدانی خواهیم داشت.

دکتر یوسف زمانی افزود: باید مطالبات شرکت‌های دارویی به زودی پرداخت شود که رغبت داشته باشند در ایام اربعین در مرز مهران مستقر شوند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از یک‌ میلیارد دارو خریداری شد، تصریح کرد: امسال نیز این نیاز وجود دارد و سعی می‌کنیم به زودی داروی مورد نیاز را تامین کنیم.

اسحابی مشاور امور درمان ریاست دانشگاه نیز در این جلسه، گفت: میزان داروهای موجود در سطح استان در ایام اربعین باید به درستی تقسیم شود که هم در مرز و هم در مراکز، داروها تامین شود.

انتهای پیام

نظر شما