شناسهٔ خبر: 67639089 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

اعتصاب فرودگاه های پاریس در بحبوحه المپیک ۲۰۲۴

صاحب‌خبر -

شمارش معکوس بازی های پرماجرای المپیک پاریس آغاز شده، اما شهر درگیر مشکلی جدید است؛ تهدید کارگران فرودگاه ها به اعتصاب آن هم یک روز پیش از افتتاحیه بازی ها.

اعتصاب فرودگاه های پاریس در بحبوحه المپیک ۲۰۲۴
تین نیوز

شمارش معکوس بازی های پرماجرای المپیک پاریس آغاز شده، اما شهر درگیر مشکلی جدید است؛ تهدید کارگران فرودگاه ها به اعتصاب آن هم یک روز پیش از افتتاحیه بازی ها.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، کارگران فرودگاه های پاریس پیش از آغاز المپیک تهدید به اعتصاب آن هم تنها یک روز قبل از ورود ورزشکاران به بازی های المپیک ۲۰۲۴ کرده اند. زمینه های این اعتصاب از چهارشنبه هفدهم جولای رقم خورده است و در صورت اجرایی شدن، درست قبل از آغاز بازی ها فرودگاه های پاریس را درگیر هرج ومرج سفر می کند. دلیل این اعتصاب اختلاف بر سر پاداش های اعطایی است.

چرا کارگران فرودگاه پاریس دست به اعتصاب خواهند زد؟

اتحادیه های کارگری پاریس از پرداخت نشدن پاداش المپیک به کارگران ناراضی هستند و در بیانیه ای مشترک، تصمیمات یک جانبه مسئولان اجرایی برای پرداخت پاداش تنها به تعدادی از پرسنل را محکوم کردند. فرودگاه های معترض دروازه های اصلی ورود گردشگران به فرانسه برای المپیک خواهند بود که مراسم افتتاحیه آن برای بیست وششم جولای برنامه ریزی شده است.

تخمین زده می شود در طول المپیک بیش از ۳۵۰ هزار نفر در این فرودگاه ها تردد داشته باشند که این افراد نه تنها طرفداران بازی ها، بلکه هزاران ورزشکاری را نیز شامل می شود که قرار است از هجدهم جولای و پیش از مراسم افتتاحیه وارد دهکده المپیک شوند.

المپیک ۲۰۲۴ ا

مقیاس فراخوان این اعتصاب هنوز مشخص نیست و به طور قطع چنین اقداماتی موجب لغو پروازها نمی شود، اما بسته به اینکه چه تعداد از کارکنان اعتصاب کنند، می تواند به هرج و مرج در بخش امنیت فرودگاه و حمل چمدان شود.

مطالبات اتحادیه های کارگری سراسر فرانسه

کارکنان فرودگاه تنها کسانی نیستند که پیش از بازی ها مطالبات خود را مطرح می کنند و اتحادیه های کارگری در سراسر بخش های دولتی فرانسه نیز خواستار افزایش دستمزد برای کار در این رویداد شده اند که تا یازدهم آگوست ادامه دارد.

المپیک ۲۰۲۴ ااا

پلیس، کنترل کننده های ترافیک هوایی، جمع آوری کنندگان زباله ها، کارمندان دولت مرکزی و رانندگان قطار نیز خواهان افزایش دستمزدها شده اند. این در حالی است که تعدادی از احزاب در وعده های انتخاباتی خود از افزایش حداقل دستمزدها و ارتقای معنادار حقوق برای کارکنان بخش دولتی سخن گفته اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

نظر شما