شناسهٔ خبر: 67637810 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امام جمعه همدان:

منتخب مردم باید مورد حمایت همه گروه‌ها و جناح‌های سیاسی باشد

زهرا قاسمی نیما

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: در ایام انتخابات همه جریانات، ستادهای مختلف، گرایش‌ها و جناح‌های مختلف از نامزد خودشان تبلیغ و حمایت کردند اما پس از انتخابات و مشخص شدن منتخب، همه باید تابع تصمیم و عموم مردم بوده و باید به رأی مردم احترام گذاشت همچنین رئیس‌جمهور محترم و منتخب باید مورد احترام همه گروه‌ها و جناح‌های سیاسی باشد.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی جمعه ۲۲ تیرماه، در خطبه‌های نماز جمعه همدان، با اشاره به مشارکت نزدیک به ۵۰ درصدی مردم در انتخابات ریاست جمهوری، بیان کرد: این انتخابات شکست فضاسازی دشمن بود و باید از حضور مردم از همه ایرانیان حتی کسانی که در خارج از کشور حضور داشته و مورد هجمه‌ مستقیم منافقن و جریان سلطنت‌طلب بودن، تقدیر و تشکر نمودند؛ این انتخابات موجب شکل‌گیری وفاق ملی شد.
وی ادامه داد: پیش از انتخابات گمانه‌زنی‌ها و اتهام‌هایی مطرح شد و حتی نظام را متهم به تقلب می‌کردند اما انتخابات اخیر نشان داد نظام امانت‌دار رأی مردم است و دولت با اراده مردم انتخاب می‌شود و مردم‌سالاری صرفاً یک شعار نیست و یک رویکرد واقعی در عرصه‌ی مدیریت اجتماعی است و مردم مطابق گفتار امیرالمومنین در نهج‌البلاغه عماد الدین و اساس دین هستند.
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان اضافه کرد: همچنین بسیاری از جمله برخی تحلیلگران سیاسی پیش‌بینی‌هایی در خصوص میزان مشارکت و منتخب مردم می‌کردند اما مشاهده کردید خیلی از این‌ تحلیل‌ها دقیق نبود و نیازها  است که تحلیلگران سیاسی و مسئولین و... فهم مشترکی با مردم داشه باشند، لذا آمارها باید دقیق‌تر می‌بود اما نبود و اشتباهاتی در این مباحث وجود داشت.
شعبانی‌موثقی عنوان کرد: در ایام انتخابات همه جریانات، ستادهای مختلف، گرایش‌ها و جناح‌های مختلف از نامزد خودشان تبلیغ و حمایت کردند اما پس از انتخابات و مشخص شدن منتخب، همه باید تابع تصمیم و عموم مردم بوده و باید به رأی مردم احترام گذاشت همچنین رئیس‌جمهور محترم و منتخب باید مورد احترام همه گروه‌ها و جناح‌های سیاسی باشد.
وی با بیان اینکه امروز موفقیت دولت یعنی حل مشکلات مردم، تأکید کرد:  باید اختلافات را کنار گذاشته و کسانی که دغدغه مردم دارند و مشکلات مردم را درک می‌کند باید کمک کند تا دولت در زمینه حل مشکلات کشور موفق باشد.
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان خطاب به منتخب مردم، بیان کرد: رئیس جمهور محترم باید قدر این اعتماد مردم را بداند و مطابق توصیه‌ رهبر معظم انقلاب این فرصت خدمت را غنیمت بشمارید و در مسیر امید آفرینی و حل مشکلات و تحقق وعده‌هایی که برای مسائل اقتصادی مردم مطرح بود، قدم بردارید رئیس‌جمهور منتخب در همین ایام موضع‌گیری‌های ارزشمندی داشتند که امیدواریم این موضع‌گیری‌های ارزشمند استمرار پیدا کند و عملیاتی بشود زیرا این موضع‌گیری‌ها موجب ناامیدی بدخواهان در کشور می‌شود.
شعبانی‌موثقی ادامه داد: الان دولت در حال انتخاب کابینه است‌ و دولت اگر بخواهد موفق شود باید یک کابینه قوی متشکل از هیئت وزیران و استانداران و فرمانداران و بخشداران داشته باشد که تأثیر فراوانی در پیشبرد اهداف دولت و حل مشکلات مردم دارند.
وی ضمن تقدیر از زحمات شهید رئیسی و دولت ایشان، خاطرنشان کرد: امیرالمؤمنین فرمودند: اگر می‌خواهید مدیر انتخاب کنید به افراد ضعیف و بهانه‌گیر و کسانی که وقت خدمت را هدر می‌دهند و دنبال حاشیه هستند اعتماد نکنید؛ رئیس‌جمهور محترم در همین سخنرانی اخیرشان اشاره کردند و گفتند ایران باید براساس حق و عدالت اداره شود که تحقق این امر نیازمند مدیران عادل و حق محور است.
امام جمعه همدان در پایان ضمن درگذشت پدر شهیدان حجازی را نیز تسلیت گفت‌.

انتهای پیام

نظر شما