شناسهٔ خبر: 67633772 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

دستگاه «لجستیک پیچیده» با سوخت یونجه! قاطرها در ارتش آلمان همچنان به انجام ماموریت مشغول هستند! + عکس

قاطر که ترکیبی از اسب و الاغ بوده و نازاست، قادر است تا ۱۲۰ کیلوگرم بار را در مناطق ناهموار حمل کند، ویژگی‌ای که آن را برای پشتیبانی لجستیکی در کوهستان‌ها ارزشمند ساخته است. در سرزمین ناهموار آلپ بایرن در جنوب آلمان، قاطرها، این حیوانات دورگه و بسیار پراستقامت، از دیر هنگام تا کنون نقشی حیاتی در حمایت از نیروهای کوهستانی ارتش آلمان ایفا می‌کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران؛ یورونیوز نوشت: نیکلاس دراموند می‌گوید: «نیروهای کوهستانی ارتش آلمان به یک دستگاه پشتیبانی لجستیکی بسیار پیچیده مجهز هستند که با سوخت زیستی شامل علف و یونجه و آب کار می‌کند. این تجهیزات لجستیک می‌تواند برای انجام ماموریت‌های مختلف برنامه‌ریزی شود و بسیار قابل اعتماد است.»

در واقع این تحلیلگر و مشاور صنایع دفاعی به گونه‌ای طنزآمیز اهمیت قاطرها در تدارکات نظامی را بیان می‌کند.

در سرزمین ناهموار آلپ بایرن در جنوب آلمان، قاطرها، این حیوانات دورگه و بسیار پراستقامت، از دیر هنگام تا کنون نقشی حیاتی در حمایت از نیروهای کوهستانی ارتش آلمان ایفا می‌کرده‌اند.

قاطر که ترکیبی از اسب و الاغ بوده و نازاست، قادر است تا ۱۲۰ کیلوگرم بار را در مناطق ناهموار حمل کند، ویژگی‌ای که آن را برای پشتیبانی لجستیکی در کوهستان‌ها ارزشمند ساخته است.

سربازان تیپ پیاده نظام کوهستانی در این منطقه به طور منظم با این حیوان برای حمل بار تمرین می‌کنند تا از آرامش و کارایی آن در زیر فشار اطمینان حاصل کنند. توانایی قاطرها در پیمایش مسیرهای دشوار و حمل بارهای سنگین آنها را برای عملیات نیروهای کوهستانی ضروری می‌کند.

استفاده ارتش آلمان در منطقه باواریا از قاطرها، ژوئن ۱۹۳۵

از نظر تاریخی، روش اصلی برای حمل و نقل در شمال آلپ، بهره‌گیری از اسب بوده است و قاطر و یابو تا پایان عصر آهن تقریبا ناشناخته مانده بودند.

تحقیقات اخیر یک تیم اتریشی-آلمانی تایید کرده است که رومی‌ها در قرن نخست میلادی قاطرها را به این منطقه آوردند. این نتیجه‌گیری از تجزیه و تحلیل دی‌ان‌ای مربوط به مکان‌های باستان‌شناسی در این منطقه به دست آمده و نتیجه آن در «مجله علوم باستان‌شناسی» گزارش شده است.

در سرزمین کوهستانی برشتس‌گادن، انعطاف‌پذیری و قابل اعتماد بودن این حیوانات بی‌همتا همچنان آن‌ها را به یک ستون فقرات حیاتی برای پیاده نظام کوهستانی تبدیل کرده است. ادغام قاطرها در عملیات نظامی مدرن، هم میراث تاریخی و هم راه حلی عملی برای غلبه بر چالش‌های منحصر به فرد ارائه شده توسط زمین‌های کوهستانی است.

اخبار مرتبط

انتهای پیام

نظر شما