شناسهٔ خبر: 67633689 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

رئیس کل دادگستری اصفهان: عمر پرونده‌های مسن کاهش یافته است

رئیس کل دادگستری اصفهان گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و تلاش جهادی کارمندان و قضات در دادگستری استان در دو سال گذشته عمر پرونده‌های قضایی مسن در این استان از ۳۰ سال به ۶ سال کاهش داده شد و امیدوار هستیم تا پایان امسال نیز عمر پرونده‌های مسن در دادگستری استان به ۴ سال کاهش یابد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان- افتتاحیه بیست و یکمین دوره کارآموزی قضاوت در استان اصفهان برگزار شد.

 حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین اسداله جعفری در جمع کارآموزان قضایی دوره بیست و یکم، ضمن تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهدا حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفایش، واقعه عاشورا را یکی از خاص‌ترین، عمیق‌ترین، موثر‌ترین و ماندگارترین وقایع تاریخ بشریت توصیف کرد و گفت: در تاریخ بشریت هیچ واقعه‌ای همچون واقعه عاشورای حسینی با چنین عمق و ابعاد، تاثیر و ماندگاری نخواهیم یافت که از هر جنبه که به آن نگریسته شود، سراسر درس زندگی و آزادگی است و در تمام مراحل زندگی می‌توان آن را الگو قرار داد.

وی در ادامه، جایگاه قضاوت را جایگاهی خطیر دانست و خاطرنشان کرد: جایگاه قضاوت، جایگاهی بسیار مقدس و در عین حال خطیر است و قاضی باید با در نظر گرفتن این موضوع، به اهمیت آن آگاه باشد.

رئیس کل دادگستری اصفهان به کارآموزان قضایی توصیه کرد: با اعتقاد و باور و با مدد گرفتن از خداوند منان و ائمه اطهار (علیهم‌السلام) همواره پاسدار حق و برپادارنده عدالت و دستگیر مظلومان باشند.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین جعفری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری هشت دوره کارآموزی قضایی در دوسال گذشته در استان اصفهان اظهار کرد: با توجه به نیاز مبرم دادگستری استان به نیرو‌های قضایی، با هماهنگی‌های به‌عمل آمده و توجه ویژه رئیس محترم قوه قضاییه و همچنین تلاش جهادی معاون و کارکنان معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان و مسئولان مرکز کارآموزان قضایی اصفهان در دوسال گذشته هشت دوره کارآموزی قضایی در استان برگزار شد و دوره سوم کارآموزانی که از طریق جذب اختصاصی قضات، وارد دستگاه قضایی خواهند شد نیز به زودی آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و تلاش جهادی کارمندان و قضات در دادگستری استان در دو سال گذشته عمر پرونده‌های قضایی مسن در این استان از ۳۰ سال به ۶ سال کاهش داده شد و امیدوار هستیم تا پایان امسال نیز عمر پرونده‌های مسن در دادگستری استان به ۴ سال کاهش یابد.

انتهای پیام/ 

نظر شما