شناسهٔ خبر: 67632311 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مهار آتش سوزی گسترده منطقه حفاظت شده خائیز شهرستان کهگیلویه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: آتش‌سوزی مهیب، گسترده و سرکش منطقه حفاظت شده خائیز شهرستان کهگیلویه سرانجام با تلاش نیروهای امدادی و مردمی بامداد امروز جمعه به‌صورت کامل مهار شد. مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: آتش‌سوزی مهیب، گسترده و سرکش منطقه حفاظت شده خائیز شهرستان کهگیلویه سرانجام با تلاش نیروهای امدادی و مردمی بامداد امروز جمعه به‌صورت کامل مهار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛علیرضا نیکروز روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: هم اینک نیز پایش منطقه از سوی نیروها برای جلوگیری از آتش سوزی مجدد در حال انجام است.

وی تصریح کرد: وقوع این آتش سوزی از روز دوشنبه و از روستای خلیفه ای آغاز و بعد از آن به منطقه حفاظت شده کوه خائیز کشیده شد.

او گفت: عامل اصلی در وقوع و گسترش ابن آتش سوزی مهیب وزش باد شدید و سخت گذر بودن منطقه حفاظت شده خائیز بود.

وی بیان کرد: از همان زمان وقوع حادثه و از بامداد روز سه سنبه تمامی نیروهای امدادی و مدیریت بحران استان به حالت آماده باش درآمد.

وی بیان کرد: با توجه به حفاظت منطقه تحت پوشش برنامه ریزی لازم با استانداری خوزستان در راستای تامین امکانات، بالگرد، نیرو و تجهیزات مقابله با گسترش آتش انجام شد.

نیکروز تصریح کرد: این آتش سوزی با تلاش بی وقفه نیروهای امدادی و مردمی سرانجام بامداد امروز جمعه به صورت کامل مهار شد.

وی افزود: مدیریت بحران کشور در تامین بالگرد آبپاش و انجام بیش از ۱۰ سورتی پرواز برای اعزام نیروها به منطقه دچار آتش سوزی نقش مهمی در اطفای این آتش سوزی داشت.

وی افزود: میزان خسارت این آتش سوزی با بررسی کارشناسانه اعلام خواهد شد.

انتهای پیام 

نظر شما