شناسهٔ خبر: 67628227 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

دومین همایش حفاظ قرآن کریم کردستان در سنندج برگزار شد

دومین همایش حفاظ قرآن کریم استان کردستان، در راستای اجرای طرح سراسری تربیت ۴۰ هزار حافظ قرآن کریم امروز در شهر سنندج برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، دومین همایش حفاظ قرآن کریم استان کردستان، در راستای اجرای طرح سراسری تربیت ۴۰ هزار حافظ قرآن کریم، امروز _پنجشنبه بیست‌ویکم تیر_ به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و با مشارکت مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت در آغوش نور در مجتمع فرهنگی فجر سنندج برگزار شد.

کامل گلباغی، مسئول قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در این مراسم اظهار کرد: ۳۶ مؤسسه قرآنی در سطح استان کردستان مشغول به فعالیت هستند که بدون محدودیت می‌توانند حافظ تربیت کنند.

وی افزود: امسال در هر ۱۰ شهرستان استان کردستان حداقل یک برنامه برای حفاظ و اهالی قرآن استان برگزار می‌شود.

مسئول قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان خاطرنشان کرد: امسال هرکسی از طریق مؤسسات قرآنی ثبت نام کرده و بتواند یک جز قرآن کریم را حفظ کند مورد تقدیر قرار می‌گیرد.

گلباغی گفت: کلاس‌های قرآنی در سطح جامعه کمتر شده است که وظیفه همه ماست دست به دست همدیگر بدهیم تا قرآن در سطح جامعه فراگیر شود.

شرکت ۱۹۰ نفر در دومین همایش حفاظ قرآن کردستان

عزت ویسی، مسئول مؤسسه قرآنی در آغوش نور نیز اظهار کرد: امروز حدود ۱۹۰ نفر آقا و خانم در این برنامه شرکت کرده‌اند که ۸۰ درصد آنها حافظ قرآن هستند.

وی افزود: حفاظ شرکت کننده در این برنامه از ۱۰ جز تا ۳۰ جز را حفظ هستند که از نقاط مختلف استان کردستان در این برنامه حضور یافته‌اند.

مسئول مؤسسه قرآنی در آغوش نور خاطرنشان کرد: این برنامه با هدف معرفی شیوه‌ها و تکنیک‌های حفظ قرآن کریم و اهمیت حفظ کلام الهی با تدریس اساتید صاحب نظر این حوزه برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، دومین همایش حفاظ قرآن کریم با برگزاری بخش‌های مختلفی از جمله سخنرانی اساتیدی همچون ماموستا علی فروتنی، استاد اسعد نادری، سیدعباس حسینی و نگین رستمی و قرائت شعر و دکلمه در صبح و بعدازظهر امروز پنجشنبه برگزار شد.

نظر شما