شناسهٔ خبر: 67619319 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

پرورش ۴۰ رأس گوسفند لاکن در یزد آغاز شد - اکونیوز

اقتصاد ایران: یزد- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان یزد اعلام کرد:‌ پرورش ۴۰ راس گوسفند نژاد لاکن با سرمایه گذاری یک واحد صنعتی، در شهرستان یزد آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی یزد، محمدرضا غفاریان عنوان کرد: ارزیابی اقتصادی و موفقیت در پرورش گوسفند لاکن می‌تواند گامی نوین در تولید اقتصادی شیر و گوشت باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان یزد اضافه کرد: موفقیت در پرورش گوسفند لاکن می‌تواند نقش مؤثری در اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی واحدهای دام سبک داشته باشد. این نژاد پر تولید با وزن بالا و تولید شیر قابل توجه، قادر به بهبود وضعیت اقتصاد دامداری‌ها بوده و می‌تواند در تأمین امنیت غذایی جامعه کمک کند.

وی افزود: پایداری تولیدات کشاورزی نیازمند تزریق سرمایه بوده و سرمایه گذاری از شروط لازم برای توسعه کشاورزی و رکن اساسی در تأمین امنیت غذایی است. با توجه به معرفی نژاد لاکن از سوی مرکز اصلاح نژاد دام کشور به عنوان نژادی پر تولید و وارداتی و تمایل به سرمایه گذاری یک واحد صنعتی، امکان سنجی تولید اقتصادی شیر و گوشت این نژاد در شهرستان یزد آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان یزد اظهار کرد: گوسفند نژاد لاکن یکی از برترین گوسفندان دومنظوره شیری گوشتی و قادر به برگرداندن هزینه‌های خوراک متراکم و سرمایه‌گذاری اقتصادی است. وزن میش و قوچ بالغ آن ۷۰ تا ۱۰۰ کیلوگرم بوده و افزایش وزن بره‌های آن ۳۳۰ گرم در روز و میانگین تولید شیر در یک دوره شیردهی آن ۲۹۰ لیتر است.

برچسب‌ها:

نظر شما