شناسهٔ خبر: 67618893 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

کارشناسان حوزه فناوری درباره گلکسی رینگ سامسونگ چه می‌گویند؟... -

اقتصاد ایران: نهایتاً گلکسی رینگ رونمایی شد و در این مطلب قصد داریم تا نظر کارشناسان مطرح حوزه فناوری درباره‌ی آن را بررسی کنیم.

صاحب‌خبر -

سامسونگ امروز در رویداد آنپکد رسماً گلکسی رینگ را رونمایی کرد. این محصول که درکنار گوشی‌های تاشدنی جدید سامسونگ معرفی شد و با بهره‌گیری از ویژگی هوش مصنوعی گلکسی، قابلیت‌های سلامتی چشمگیر و دقیقی ارائه می‌کند.

بیمه موبایل ازکی

گلکسی رینگ ۳۹۹٫۹۹ دلار قیمت دارد و فریم آن از جنس تیتانیوم طراحی شده است. همچنین، وجود استاندارد مقاومت دربرابر آب IP68، استفاده‌ی روزمره از آن را در هر شرایطی میسر می‌کند. درادامه، دیدگاه‌های کارشناسان مطرح حوزه فناوری در‌باره‌ی گلکسی رینگ را بررسی می‌کنیم.

کپی لینک

Verge

کیت سایزبندی گلکسی رینگ کیت سایز بندی گلکسی رینگ
The Verge

به‌گفته‌ی کارشناسان Verge، قاب نگه‌داری گلکسی رینگ طراحی جذاب و شفاف و آینده‌گرانه‌ای دارد که بسیار زیبا دیده می‌شود. ارائه‌ی کیت سایزبندی نیز برای پیدا‌کردن سایز مناسب بسیار مطلوب است. این موضوع وقتی مهم می‌شود که سایز‌های ۵ تا ۱۱، شارژدهی ۶ روزه و دو سایز بزرگ‌تر شارژدهی ۷ روزه را ارائه می‌کند.

اگر طرفدار اطلاع از اعلان‌ها باشید، گلکسی رینگ شما را ناامید خواهد کرد؛ چراکه از چراغ اعلان‌ها یا موتور ویبراتور خبری نیست. درکنار این، کاربران iOS نمی‌توانند از گلکسی رینگ استفاده کنند؛ زیرا نیاز است تا گوشی شما برنامه‌ی اندرویدی سامسونگ Health را اجرا کند. همچنین، در‌صورتی‌که از گوشی‌های سامسونگ استفاده نمی‌کنید، ویژگی‌هایی مانند هوش مصنوعی سامسونگ برای قابلیت‌های سلامتی و Find My Ring فعال نخواهند بود.

ژست‌های حرکتی حلقه‌ی هوشمند نیز کاربردی به‌نظر می‌رسند. برای مثال، با دو بار کشیدن دو انگشت به‌سمت هم می‌توان با استفاده از گلکسی رینگ تصاویر را ثبت کرد. استفاده‌ی صحیح از ژست‌ها به کمی تمرین نیاز دارد و تنها به مدل‌های زد فولد ۶ و زد فلیپ ۶ محدود می‌شود؛ اما سامسونگ اعلام کرده است که به‌زودی آن را برای سری پرچم‌دار S24‌ نیز فراهم خواهد کرد.

کپی لینک

ZDNET

دو کیس شارژ گلکسی رینگ کنار هم
عکاس: Prakhar Khanna / ZDNET

به‌گفته‌ی کارشناسان ZDNET، سامسونگ با ارائه‌ی قابلیت Find My کار را برای پیدا‌کردن محل دقیق گلکسی رینگ بسیار آسان‌تر می‌کند؛ چرا‌که بسیار پیش می‌آید که کاربر پس از خارج‌کردن گلکسی رینگ از انگشت‌ خود، محل آن را فراموش کند.

ازنظر ارگونومی و راحتی، سامسونگ کار خود را به‌خوبی انجام داده است. گلکسی رینگ تقریباً از بیشتر رقیبانش وزن کمتری دارد و به‌راحتی در جای خود قرار می‌گیرد و حس خوبی را منتقل می‌کند. جعبه‌ی شارژ، بسیار زیبا و خوش‌ساخت طراحی شده که علاوه‌بر کاربری کیس شارژ می‌تواند به‌عنوان هولدری برای نگه‌داری گلکسی رینگ باشد.

با اینکه قیمت گلکسی رینگ از اکثر رقبای خود گران‌تر است، سامسونگ تاکنون مطلبی درباره‌ی دریافت جداگانه‌ی حق اشتراک استفاده از آن مطرح نکرده است. به‌عنوان نمونه، آئورا رینگ حدود ۱۰۰ دلار از گلکسی رینگ سبک‌تر است؛ اما کاربر به پرداخت ۶ دلار حق عضویت ماهانه برای دسترسی کامل به دیتا‌های سلامتی ملزم است.

کپی لینک

Digital Trends

گلکسی رینگ سامسونگ مابین انگشتان کاربر
Digital Trends

یکی از کارشناسان دیجیتال‌ترندز که تجربه‌ی سه‌‌ساله‌ای در استفاده از حلقه‌ی هوشمند آئورا رینگ دارد، از تجربه‌ی کار خود با گلکسی رینگ می‌گوید. به‌گفته‌ی وی از‌نظر طراحی‌، این حلقه با وزن و ضخامت کمتر، ارگونومی بسیار مناسبی دارد. استفاده از تیتانیوم باعث شده است تا بالانس مناسبی بین مات و براق بودن حلقه برقرار باشد و به‌طور کلی، طراحی این حلقه چشمگیر است.

طراحی یکی از ویژگی‌های مهم گلکسی رینگ است و این موضوع در طراحی کیس شارژ این حلقه‌ی هوشمند دیده می‌شود. کیس شفاف گلکسی رینگ ما را یاد کیس شارژ هدفون ناتینگ می‌اندازد. همچنین، موقع قرار‌دادن رینگ در کیس خود، چراغ حلقه‌ای در آن روشن می‌شود که بسیار جذاب است.

با اینکه ازنظر نرم‌افزاری برنامه‌ی سلامتی گلکسی طراحی خوبی مانند نرم‌افزار حلقه‌ی هوشمند آئورا ندارد، نمی‌توان به‌عنوان ضعف به آن نگاه کرد. بااین‌همه، از‌نظر سخت‌افزاری شاهد اندک کاستی‌هایی در گلکسی رینگ هستیم.

از‌آنجا‌که یکی از مشخصه‌های اصلی حلقه‌ی هوشمند توانایی آن در سنجش خواب است، در این زمینه، گلکسی رینگ داده‌های مربوط به تغییرات ضربان قلب یا ضربان قلب هنگام استراحت را اندازه‌گیری نمی‌کند که دو عنصر اصلی در پایش سلامتی انسان هستند. در‌عوض این حلقه‌ی هوشمند با اندازگیری دمای پوست و ضربان قلب، به‌طور کلی وضعیت خواب یا خروپف کاربر را پایش می‌کند.

کپی لینک

Gizmodo

گلکسی رینگ در میان دو انگشت یا زن
عکاس: Florence Ion / Gizmodo

طبق اظهارنظر کارشناسان Gizmodo، استفاده از کیت سایزبندی گلکسی رینگ، کار کاربر را در انتخاب سایز مناسب بسیار راحت می‌کند. ازآنجاکه سامسونگ پیشنهاد می‌کند تا گلکسی رینگ را در انگشت اشاره قرار دهید، معمولاً سایز حلقه‌ی این انگشت چند شماره بزرگ‌تر از انگشت حلقه خواهد بود.

اگر بعد از چند روز متوجه شدید که سایز گلکسی رینگی که انتخاب کرده‌اید، مناسب نیست، می‌توانید در فرصت ۳۰ روزه از زمان خرید خود، آن را مرجوع کنید تا سامسونگ دوباره سایز مناسب را ارسال کند.

کپی لینک

CENT

گلکسی رینگ در انگشت حلقه یک زن
عکاس: Numi Prasarn / CNET

بنابر گزارش وبسایت CENT از تجربه‌ی استفاده‌ی آن‌ها از گلکسی رینگ، به‌محض پوشیدن این گجت احساس پوشیدن محصولی پرمیوم با لبه‌هایی که انحنای مناسبی دارند، به شما دست می‌دهد. وزن بسیار کم آن نیز باعث می‌شود تا گاهی فراموش کنید که اصلا چیزی در دست دارید.

ترکیب سنسورهای سلامتی و هوش مصنوعی گلکسی جالب از آب درآمده است. برای مثال، اگر ساعت تشخیص دهد شما در به‌خواب‌رفتن مشکل دارید، به شما پیشنهاد خواهد کرد تا پیش از خواب اقداماتی مانند مدیتیشن را برای داشتن خوابی راحت‌تر انجام دهید.

بسیاری از حلقه‌های هوشمند مانند آئورا رینگ، به‌جای کیس شارژ فقط شارژر برای اتصال به حلقه و انجام فرایند شارژ ارائه می‌کنند که درمقایسه‌با راه‌حل سامسونگ، یعنی استفاده از کیس شارژ خوش‌ساخت و زیبا بسیار عقب‌تر هستند.

مقالات مرتبط
  • گلکسی رینگ رونمایی شد؛ حلقه بسیار هوشمند سامسونگ با قیمت تقریباً منطقی
  • آیا می‌توان بدون گوشی سامسونگ از حلقه هوشمند گلکسی رینگ استفاده کرد؟

همچنین اگر به‌همراه گلکسی رینگ، از گلکسی واچ نیز استفاده کنید، برنامه‌ی سامسونگ Health تشخیص خواهد داد که کدام‌یک از سنسورهای این دو گجت سیگنال بهتری صادر می‌کنند و حتی برای افزایش شارژدهی باتری گلکسی رینگ، برخی از سنسورهای آن را خاموش خواهد کرد.

نظر شما