شناسهٔ خبر: 67616966 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

تعریف و تمجید ویژه‌ استراماچونی از مهدی طارمی

سرمربی پیشین تیم فوتبال استقلال از مهاجم تیم ملی ایران که در آستانه پیوستن رسمی به اینتر است، تمجید ویژه‌ای کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، آندره‌آ استراماچونی که به واسطه مربیگری استقلال تهران شناخت خوبی از فوتبال ایران دارد، در گفت‌وگو با روزنامه ایتالیایی «گاتزتا دلو اسپورت» درباره مهاجم تیم ملی فوتبال ایران که در آستانه پیوستن رسمی به اینتر است، گفت: داستان فوتبال طارمی از ایران شروع شد، او در تیم شهرش یعنی ایرانجوان در منطقه جنوب غربی بوشهر در استانی به همین نام کارش را شروع کرد و در ۲۲ سالگی به پرسپولیس، یکی از معروف‌ترین باشگاه‌های آسیا پیوست و بلافاصله در آنجا خودی نشان داد. او در سه فصل حضورش در این تیم بیش از ۵۰ گل به ثمر رساند و نظر قطری‌ها و شیخ جاسم آل‌ثانی رئیس سابق من (رئیس باشگاه الغرافه) را به خود جلب کرد.

بیشتر بخوانید:

انتقاد رسانه ایتالیایی از خرید مهدی طارمی

وی همچنین درباره اظهارنظر اخیر لائوتارو مارتینس که گفته بود طارمی مهاجمی بزرگ و بسیار تکنیکی است و با شیوه بازی متفاوتی که دارد کمک بزرگی به آنها در اینتر خواهد کرد، اظهار داشت: کاملاً با نظر لائوتارو (کاپیتان اینتر) موافقم، به خصوص به یک دلیل خاص؛ طارمی متخصصی بزرگ در بازی با دو مهاجم است، مهاجمانی که برای یکدیگر بازی می‌کنند. او همیشه این کار را کرده است، با مارگا و اوانیلسون در پورتو و با سردار آزمون در تیم ملی فوتبال ایران. مهدی همچنین این کار را در اینتر انجام خواهد داد. فصل شلوغی خواهد بود و طارمی باید بداند که چگونه با هر زوج خط حمله‌ای ادغام شود، حتی در دویدن.

بیشتر بخوانید

سرمربی پیشین تیم فوتبال اینتر در مواجهه با این پرسش که «آیا سیمونه اینزاگی با خرید طارمی یک مهاجم دیگر خواهد داشت که می‌تواند در ترکیب اصلی به میدان برود؟»، خاطرنشان کرد: طارمی جایگزین محکمی برای زوج لائوتارو-تورام خواهد بود که به تازگی بر سری A تسلط یافته‌اند. ماروتا (رئیس باشگاه اینتر) و آئوسیلیو (مدیر ورزشی تیم اینتر) یک خرید خیلی مهم را به سرانجام رساندند، به خصوص اینکه این انتقال هزینه‌ای برای‌شان در برنداشت.

مهدی طارمی که پس از چهار فصل حضور موفق در تیم فوتبال پورتو به حضورش در این تیم پایان داد، در طول این چهار سال در ۱۸۲ بازی توانست آمار ۹۱ گل زده را از خود بر جای بگذارد و به‌عنوان سومین گلزن تاریخ این باشگاه پرتغالی از جمع آبی‌پوشان بندر پورتو جدا شد.

مهاجم تیم ملی کشورمان که گفته می‌شود روز جمعه در بخش پایانی تست‌های پزشکی اینتر شرکت خواهد کرد، با پورتو یک بار قهرمان لیگ برتر پرتغال، سه بار قهرمان جام حذفی، یک بار قهرمان جام اتحادیه و دو بار قهرمان سوپرجام این کشور شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما