شناسهٔ خبر: 67616844 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

ادعای عجیب فدراسیون فوتبال؛ رونالدو را به ایران آوردیم!

رئیس کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال به دفاع از عملکرد فدراسیون فوتبال در یک سال اخیر پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ علی تارقلی‌زاده، رئیس کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال، امروز در یک نشست خبری حاضر شد تا در خصوص عملکرد این کمیته در یک سال اخیر صحبت کند. او در بخشی از این نشست خبری در خصوص بهبود روابط ایران و عربستان و حضور تیم‌های عربستانی در ایران در سال گذشته توضیحاتی داد.

او گفت: از سال گذشته که مشغول به کار شدم، اتفاقات مثبتی را در فدراسیون فوتبال شاهد بودیم. در ابتدا ظرف یک هفته توانستیم قراردادی را با فدراسیون فوتبال عربستان داشته باشیم و بزرگترین اتفاقی که افتاد، این بود که رونالدو را به ایران آوردیم و در آن وضعیت روحیه‌ای به جامعه تزریق شد.

وی افزود: این یک اتفاق خوب و البته شوک آور برای AFC بود، چون باید سعی می‌کردند VAR‌ را برای بازی لیگ قهرمانان بیاوردند. کمیته اجرایی تصویب کرده تمام مسابقات لیگ قهرمانان ما با VAR برگزار شود و به اجبار ناچار شدند VAR‌ را به ایران بیاورند. همچنین شور و شعف زیادی ایجاد شد و مردم مشتاقانه آمدند بازیکنان بزرگ دیگری مثل نیمار و... را ببینند.

تارقلی‌زاده سپس به سایر اقدامات خود اشاره کرد و گفت: کار بین الملل یک کار ارتباطی است. اولین باری که با دبیرکل فعلی کنفدراسیون صحبت می‌کردم گفت من فارغ التحصیل ارتباطات هستم. ارتباط در جهان امروز نقش بسیار کلیدی دارد و ما در حال حاضر تمام تلاشمان این است که ارتباط خیلی خوبی با همسایگان داشته باشیم. بعد از چند سال یک رئیس کمیته مسابقات به ما اضافه شده است و در کافا بچه‌ها کار می‌کنند. نتیجه حضور در کافا را دیدید که در جام جهانی فوتسال اتفاقات خیلی خوبی افتاد. کشورهای همسایه می‌توانند کمک‌های زیادی به ما کنند.

او در ادامه عنوان کرد: درست است که ما جزو 4 کشور اول آسیا هستیم و یکی از بهترین کشورها در اجرا و تعداد مسابقات هستیم. ما 18-17 تیم ملی داریم که ممکن است در بعضی از زمان‌ها، یکی دوسال وقفه بیفتد ولی بالاترین تعداد تیم‌های ملی را داریم. ارتباط باید مستمر باشد و رسانه وظیفه مهم و حیاتی دارد. باید از نظر ارتباطی کار را گسترش بدهیم و افراد تحصیلکرده و مسلط به زبان‌های خارجی را اعزام و صادر کنیم. گاها از من سوال می‌شود در کشور شما مسابقات این چنینی هست یا نه؟ ما باید سعی کنیم روی سایت‌های انگلیسی و بین المللی خودمان کار کنیم تا نشان بدهیم بانوان ما مسابقات بسیار گسترده‌ای دارند.

258 258

نظر شما