شناسهٔ خبر: 67615173 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

مشرق گزارش می‌دهد؛

تصاویر جدیدی که حزب الله از پایگاه ناشناخته اسرائیل منتشر کرد / پس از «وعده صادق» شلاگیم به بانک اهداف حزب الله هم اضافه شد + عکس و فیلم

حزب الله لبنان تصاویر جدیدی از مناطق مهم و استراتژیک در شمال سرزمین های اشغالی منتشر کرده است. پایگاه سری شلاگیم یکی از اهداف مد نظر حزب الله در جنگ احتمالی آینده است.

صاحب‌خبر -

سرویس جهان مشرق - حزب الله لبنان روز گذشته بخش جدیدی از تصاویری که توسط پهپاد جاسوسی خود از مناطق مختلف شمال سرزمین های اشغالی گرفته شده بود را منتشر کرد. بخش اول تصاویر دو هفته قبل منتشر شد و در فیلم جدید، جزئیات گسترده تری از مناطقی که حزب الله لبنان از آن‌ها عکسبرداری کرده است، وجود دارد. این مسئله یکی از بزرگترین شکست های اطلاعاتی - نظامی ارتش رژیم صهیونیستی محسوب میشود.

یکی از نقاط قابل توجه در بخش جدید فیلم حزب الله لبنان از مناطق مهم شمال سرزمین های اشغالی، عکس برداری از یکی از سری ترین پایگاه های امنیتی - نظامی رژیم صهیونیستی، یعنی "پایگاه شلاگیم" است. این پایگاه، یکی از اهداف حمله جمهوری اسلامی ایران، در عملیات وعده صادق بود. پس از این عملیات، فرماندهان عالی سپاه پاسدارن، از جمله سردار باقری و سردار حاجی زاده، به پایگاه شلاگیم، به عنوان اهداف مورد حمله اشاره کردند که در رسانه‌ها زیاد به آن پرداخته نشد.

مشرق پس از عملیات وعده صادق، گزارشی مشروح از پایگاه نظامی - امنیتی شلاگیم منتشر کرده بود که در آن به ویژگی‌های این پایگاه و دلیل اهمیت آن اشاره شده است.

جزئیات ضربه به پایگاه سری رژیم صهیونیستی/ شبی که موشک‎های ایران چشم صهیونیست‌ها را کور کرد +عکس و نقشه

در قسمت زیر تصاویر جدیدی که پهپاد حزب الله لبنان از این پایگاه جاسوسی بدست آورده است را مشاهده می کنید:

فیلم منتشر شده از پایگاه شلاگیم توسط حزب الله لبنان

تصاویر جدیدی که حزب الله از پایگاه ناشناخته اسرائیل منتشر کرد / پس از «وعده صادق» شلاگیم به بانک اهداف حزب الله هم اضافه شد + عکس و فیلم عکس منتشر شده از پایگاه شلاگیم توسط حزب الله لبنان
تصاویر جدیدی که حزب الله از پایگاه ناشناخته اسرائیل منتشر کرد / پس از «وعده صادق» شلاگیم به بانک اهداف حزب الله هم اضافه شد + عکس و فیلم عکس منتشر شده از پایگاه شلاگیم توسط حزب الله لبنان
عکس منتشر شده از پایگاه شلاگیم توسط حزب الله لبنان
تصاویر جدیدی که حزب الله از پایگاه ناشناخته اسرائیل منتشر کرد / پس از «وعده صادق» شلاگیم به بانک اهداف حزب الله هم اضافه شد + عکس و فیلم عکس منتشر شده از پایگاه شلاگیم توسط حزب الله لبنان
تصاویر جدیدی که حزب الله از پایگاه ناشناخته اسرائیل منتشر کرد / پس از «وعده صادق» شلاگیم به بانک اهداف حزب الله هم اضافه شد + عکس و فیلم عکس منتشر شده از پایگاه شلاگیم توسط حزب الله لبنان

شلاگیم، چشم رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی

در اهمیت و جایگاه این پایگاه باید گفت که صهیونیست‌ها در سرزمین های اشغالی از این مرکز امنیتی و جاسوسی، به عنوان چشم اسرائیل یاد می‌کنند. در این پایگاه، واحد جنگ الکترونیک ۸۲۰۰ رژیم صهیونیستی مستقر است که آن را به مکانی برای فعالیت های مهم صهیونیست‌ها در حوزه جنگ الکترونیک در منطقه تبدیل می‌کند.

پایگاه شلاگیم در ۸ کیلومتری از آخرین نقطه مرزی فلسطین اشغالی با لبنان در برابر مناطق رمیش، یارون و مارون‌الرأس واقع شده است و بر بالای کوه الجرمق در شمال فلسطین اشغالی قرار دارد که مرتفع‌ترین کوه در اراضی اشغالی محسوب می‌گردد.

این کوه که در مرز مشترک اراضی اشغالی، لبنان و سوریه قرار دارد، رژیم صهیونیستی را قادر می‌سازد تا بر این دو کشور احاطه داشته باشد. ارتفاع این پایگاه به حدود ۱۲۰۰ متر بالاتر از سطح دریا می‌رسد و تأسیسات قابل رؤیت و اولیه آن در وسعتی بالغ بر ۱۵۰ هزار مترمربع قرار دارد. اطلاعات نشان می‌دهد که عمده مساحت این پایگاه متعلق به بخش اطلاعاتی و جاسوسی ارتش رژیم صهیونیستی است.

شبی که ایران چشم صهیونیست‌ها را کور کرد / جزئیات ضربه به پایگاه سری رژیم صهیونیستی در حمله غرور آمیز ایران +عکس و نقشه مرکز جاسوسی شلاگیم

این مکان که در قلعه تپه با مرزی مشرف به روستای شبعا در جنوب لبنان واقع شده است، هم ایستگاه شنود رادیویی و جاسوسی میدانی ارتش اسرائیل (فرماندهی شمال) و هم یک ایستگاه رادار که توسط کارکنان واحد ۸۲۰۰ اداره می‌شود، دارد. همچنین به عنوان پایگاه استقرار پیشروی واحدهای تیپ زرهی باراک عمل می کند.

این کوه که در مرز مشترک اراضی اشغالی، لبنان و سوریه قرار دارد، رژیم صهیونیستی را قادر می‌سازد تا بر این دو کشور احاطه داشته باشد.

شبی که ایران چشم صهیونیست‌ها را کور کرد / جزئیات ضربه به پایگاه سری رژیم صهیونیستی در حمله غرور آمیز ایران +عکس و نقشه موقعیت مرکز جاسوسی شلاگیم

با شلاگیم، دیگر غافلگیر نخواهیم شد!

اهمیت و کاربرد این پایگاه به میزانی است که افسران ارتش رژیم صهیونیستی در مصاحبه با روزنامه اسرائیل هیوم میگویند: "می توانیم با اطمینان بگوییم که دولت اسرائیل دیگر مانند جنگ یوم کیپور غافلگیر نخواهد شد. "

اسرائیل هیوم در رابطه با این پایگاه می نویسد: «در بالاترین نقطه اسرائیل، در جایی که سوریه زیر پای آنها گسترده شده است، به سربازان واحد اطلاعات ۸۲۰۰ محافظت شده ترین مرکز در اسرائیل سپرده شده است. آنها داخل یک تونل حفر شده در کوه حرمون، با هدفون می‌نشینند و مکالمات همسایه های شمال (لبنان و سوریه) را شنود می کنند - همه اینها برای اینکه غافلگیر نشوند. این مکان، یک مکان عادی نیست.»

شبی که ایران چشم صهیونیست‌ها را کور کرد / جزئیات ضربه به پایگاه سری رژیم صهیونیستی در حمله غرور آمیز ایران +عکس و نقشه تصاویر پایگاه شلاگیم

در یکی از برنامه های منتشر شده در رابطه با این پایگاه، مهمان برنامه که کارشناس امور استراتژیک اسرائیل است نکات زیر را بیان می‌کند:

الف) اگر به بالاترین نقطه‌ی مرکز رصد نظامی بروید، حتی می‌توانیم سواحل تل‌آویو را ببینیم.

ب) هرکس این منطقه را کنترل کند، احاطه‌ی زیادی بر شمال اراضی اشغالی، ارتفاعات جولان و لبنان دارد.

شبی که ایران چشم صهیونیست‌ها را کور کرد / جزئیات ضربه به پایگاه سری رژیم صهیونیستی در حمله غرور آمیز ایران +عکس و نقشه برنامه منتشر شده درباره پایگاه شلاگیم

پ) پیچیده‌ترین توانایی‌های نیروهای دفاعی اسرائیل در پایگاه‌هایی است که در این منطقه هستند. (او به صورت خاص اضافه کرد که این پایگاه‌ها پشت سر ما قرار دارند که در عکس پایین نیز آمده است.)

ت) به دلیل موقعیت استراتژیک منطقه، زنجیره‌ای از پایگاه‌ها (پشت سرمان) وجود دارند که کارهای اطلاعاتی و رادیویی بسیار سطح بالایی را انجام می‌دهند.

در واقع فلسفه اصلی احداث چنین مرکزی در یکی از بلند ترین نقاط سرزمین های اشغالی، جاسوسی برای تحت کنترل گرفتن حزب الله لبنان و ارتش سوریه و همچنین اقدامات دیگر در حوزه جنگ الکترونیک در منطقه غرب آسیا است.

بر اساس گزارشی که ماه‌ها پیش توسط یک گروه تحقیقاتی تخصصی در ایالت تگزاس آمریکا منتشر شد و مطبوعات اسرائیل نیز آن را برجسته کردند، نتایج ردیابی دستگاه‌های جی‌پی‌اس غیرنظامی نشان داد که مشکلاتی در تعیین مکان برخی از هواپیماهای غیرنظامی در منطقه به‌ویژه بر فراز جنوب لبنان و شمال فلسطین اشغالی رخ می‌دهد.

نظر شما