شناسهٔ خبر: 67605929 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نظارت جدی کارشناسان بهداشت محیط سبزوار بر پخت و توزیع نذور محرم

سبزوار- ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: کارشناسان بهداشت محیط این دانشگاه بر نحوه پخت و توزیع نذور ماه محرم در غرب خراسان رضوی نظارت جدی دارند. 

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، دکتر سیدمجید غضنفری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین(ع) و رواج اطعام عزاداران، کنترل عوامل محیطی به منظور حفظ و ارتقای سلامت عزاداران حسینی ضروری و نیازمند برنامه ریزی مناسب است.

وی افزود: نظارت بر رعایت موازین بهداشت فردی و محیطی در مساجد، تکایا و هیات‌ها و موکب‌ها به ویژه نظارت بر تهیه و توزیع نذور در آیین های عزاداری به منظور پیشگیری از بروز و شیوع بیماری‌های مرتبط با آب و غذا، به ویژه بیماری‌های عفونی روده‌ای از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

دکتر غضنفری گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته، طرح‌های تشدید نظارت و پایش‌ در دهه اول محرم با جدیت توسط کارشناسان بهداشتی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در حال انجام است.

نظارت جدی کارشناسان بهداشت محیط سبزوار بر پخت و توزیع نذور محرم

وی خاطرنشان کرد: ۶۰ نفر از کارشناسان بهداشت محیط در قالب ۳۰ گروه نظارت و پایش در این مدت در طرح های تشدید نظارت، بر عملکرد آشپزخانه های هیات های مذهبی نظارت کامل خواهند داشت.

به گفته وی سامانه رسیدگی به شکایات مردمی ۱۹۰ مستقر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت شبانه روزی و با حضور تمام وقت کارشناسان، آماده دریافت و رسیدگی فوری به شکایات شهروندان در زمینه مشکلات بهداشتی و درمانی و دارویی در سراسر کشور است و مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را به این سامانه گزارش دهند.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی می‌دهد.

نظر شما