شناسهٔ خبر: 67604190 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

بهره‌مندی بیش از ۱۱ هزار نفر از خدمات حوزه داوطلبان هلال‌احمر کردستان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کردستان از بهره‌مندی بیش از ۱۱ هزار و ۲۰۰ نفر از خدمات و برنامه‌های حوزه داوطلبان هلال‌احمر استان طی سه ماه نخست سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط‌عمومی جمعیت هلال‌احمر کردستان، پیام جلالی اظهار کرد: حوزه داوطلبان با برنامه و فعالیت‌های مختلف شامل اعزام کاروان سلامت به مناطق محروم، ایستگاه سلامت، طرح نیابت، اهدای خون، پروژه‌های داوطلبی محرومیت‌زدایی و توزیع بسته معیشتی به خانواده‌های نیازمند نقش خود را در طرح خدمات جمعیت هلال‌احمر به خوبی ایفا کرده است.

وی برپایی ایستگاه‌های سلامت و ارائه خدمات غربالگری را از دیگر برنامه‌های این حوزه معرفی کرد و افزود: در این مدت ۷۸ مورد ایستگاه سلامت برپاشده که خدمات رایگانی همچون تست قند خون، فشار خون و نکات مهم کمک اولیه ارائه شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کردستان با اشاره به اجرای طرح نیابت به‌عنوان یکی از طرح‌های ثابت و اثرگذار به‌ویژه در مناسبت‌های نوروز و ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: در قالب این طرح داوطلبان علاقه‌مند با مراجعه به سرای سالمندان یا منازل افراد، به سالمندان نیازمند و سالمندانی که تنها زندگی می‌کنند خدمات درمانی، بهداشتی و رفاهی ارائه می‌کنند که در همین راستا، در فصل بهار سال جاری ۱۲۳ مورد طرح نیابت توسط داوطلبان هلال‌احمر کردستان اجرا شده است.

جلالی ادامه داد: در این مدت، بیش از ۱۸۰۰ بسته غذایی بین افراد کم‌برخوردار توزیع شده و ۳۳ واحد خون نیز برای بیماران نیازمند اهدا و پنج کاروان سلامت جهت ارائه خدمات درمانی با حضور پزشکان داوطلب هلال‌احمر به مناطق کم‌برخوردار اعزام شدند.

وی اضافه کرد: حوزه داوطلبان، هفت پروژه داوطلبی محرومیت‌زدایی، ۵۴ فعالیت داوطلبی، ۹ دوره آموزشی امداد و کمک‌های اولیه با ۲۰۳ بهره‌ور و هشت دوره آموزشی متفرقه با ۲۶۰ بهره‌ور برگزار شده که مورد استقبال عموم قرار گرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کردستان با اشاره به اینکه خدمات بشردوستانه هلال‌احمر بی‌حد و مرز است و مردم محور بودن اساس فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر است، گفت: هلال‌احمر تلاش می‌کند سرمایه انسانی و ارزشمند داوطلبان را ساماندهی کرده و از ظرفیت آن‌ها برای کمک به نیازمندان بهره گیرد.

نظر شما