شناسهٔ خبر: 67599954 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور: دولت سیزدهم در مقابله با بحران‌ها موفق بود

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور: بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ مخاطره طبیعی و یک‌هزار و ۴۲۰ سوانح انسان‌ساز در دولت سیزدهم سپری شد.

صاحب‌خبر -

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: دولت سیزدهم در مقابله با بحران‌ها و پیشگیری از بلایا موفق عمل کرد.

به گزارش برنا، محمدحسن نامی روز سه‌شنبه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان مرکزی در سالن غدیر استانداری این استان در اراک، افزود: بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ مخاطره طبیعی و یک‌هزار و ۴۲۰ سوانح انسان‌ساز در دولت سیزدهم سپری شد.

وی بیان کرد: جهان با چالش‌های پی در پی مواجه است که گریزی از آنها نیست و ۳۴ چالش بسیار جدی است که چهار مورد تغییر اقیلم، بیابان.زایی، کم شدن آب شیرین و کم شدن فضای سبز، مهمترین آنها است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: اگر همه مردم همراه باشند، می توان بخشی از مشکلات این بحران‌ها را کاهش داد.

نامی اظهار کرد: ۱۹۳ کشور عضو سازمان ملل هستند که ۱۲۷ کشور بحران‌های جدی همراه هستند.

وی تاکید کرد: مسایل زیست محیطی در کشور نیازمند فرهنگ‌سازی گسترده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: بسیاری از کشور بعد از دوران پسا کرونا دستور گسترش فضای سبز داشتند که رهبر معظم انقلاب هم دستور کاشت یک میلیارد درخت مثمر ظرف مدت چهار سال را فرمودند که در این راستا برخی از استان‌ها از جمله مرکزی به خوبی پیش می‌رود.

نامی عنوان کرد: همه مردم برای اینکه بتوانند سرزمین را برای زندگی مناسب داشته باشیم، راهی جز حفظ و توسعه محیط زیست نیست.

وی تاکید کرد: اگر به فرهنگ حفظ و توسعه محیط زیست توجه نشود، روز به روز مشکلات و چالش‌های این بخش زیادتر می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: علی رقم اینکه آب در حال کم شدن است، هنوز کم‌آبی نداریم و فقط نیاز به مدیریت آب باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

نامی گفت: باید شبکه آب شیرین مثل شبکه برق در سراسر کشور متصل شود تا همه مردم در هرکجا که هستند، از این مهم بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: اگر بخواهیم به سمت آمایش ملی که یکی از حلقه‌های مفقوده توسعه عمران است، حرکت کنیم، نیاز است شبکه‌بندی آب شیرین مورد توجه جدی قرار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در بخش دیگری از سخنانش به انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری کشور اشاره کرد و گفت: انتخابات با وجود شایعات برخی تخلفات و تلاش‌های دشمنان به خوبی برگزار شد و همه بر این مدعا شاهد بودند که این آزمون سیاسی با روند صحیح، سالم و ارزشمندی برگزار شد.

نامی اظهار کرد: همه کشور بویژه استانداران، فرمانداران و بخشداران در برگزاری مطلوب انتخابات درگیر بودند و تلاش مضاعفی کردند تا رئیس جمهور کشور ظرف مدت تعیین شده ۵۰ روز انتخاب شود.

وی عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران بسیار مقتدر است و بر امور مختلف اشرافیت کامل دارد و به همین دلیل دشمنان همه تلاش خود را به کار گرفتند تا در جریان برگزاری انتخابات، خدشه‌ای وارد کنند اما این بار هم ناکام ماندند.

نظر شما