شناسهٔ خبر: 67599185 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اختصاص ۲۰۰میلیارد تومان اعتبار اربعین به شهرداری‌های کردستان

معاون امور عمرانی استاندار کردستان از اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار اربعین به شهرداری‌های استان برای اجرای پروژه‌های زیرساختی ورودی و خروجی شهرها خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، کیومرث حبیبی عصر امروز در جلسه شورای راهبری وضعیت تصادفات و کمیسیون‌ ایمنی راه‌های استان که در محل سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، با اشاره به اینکه سال گذشته از محل اربعین 90 میلیارد تومان در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفت، اظهار داشت: این رقم‌ امسال به 200 میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی گفت: شب گذشته 20 درصد از این میزان اعتبار به حساب شهرداری‌های استان واریز شده که انتظار می‌رود پروژه‌های اولویت‌دار و بر اساس کیفیت اجرا شود چراکه دیوان محاسبات به صورت کامل بر نحوه هزینه‌کرد نظارت می‌کند در صورت عدم رضایت، برگشت خواهد خورد.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان با اشاره به اینکه در یک دهه گذشته 170 تا 180 اتوبوس در سطح شهر سنندج فعالیت داشت که اکنون به کمتر از 30 دستگاه رسیده است تصریح کرد: امسال 7 میلیارد تومان برای سنندج و 2 میلیارد تومان ویژه نوسازی ناوگان سقز در نظر گرفته شده است.

وی افزود: ورودی اکثر شهرها مناسب نیست که اعتبار اختصاصی برای پروژه‌های ورودی و خروجی شهرها است که باید تا اربعین همه اعتبارات بر اساس موارد ابلاغی هزینه شود.

حبیبی درباره احداث پارکینگ در هسته مرکزی شهر سنندج بیان کرد: قرار بود محل کنونی ساختمان آگاهی کردستان به پارکینگ اختصاص یابد که ما اعلام آمادگی کردیم اما کارها پیش نرفت.

وی بیان کرد: اعتبار خرید و نصب 100 دوربین کنترل سرعت برای شهرهای استان تامین شده که بر اساس اولویت‌بندی برای شهرها در نظر گرفته خواهد شد.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان با اشاره به اینکه سال گذشته در حوزه برون‌شهری کاهش تصادفات داشتیم، خاطر نشان کرد: از سال گذشته تاکنون، 53 درصد تصادفات درونشهری در استان کاهش یافته است.

حبیبی عنوان کرد: سال گذشته قول دادیم که تونل باغان و گاران مریوان (در مسیر جدید سنندج-مریوان) به اتمام برسد که به دلیل نبود اعتبارات نرسید، امسال باید این کار به اتمام برسد چراکه قول دادیم.

انتهای پیام/481/

نظر شما