شناسهٔ خبر: 67595818 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

سازمان ملل از کشف گور جمعی در صحرایی در شمال آفریقا خبر داد - اکو

اقتصاد ایران: منابع وابسته به سازمان ملل از کشف گور جمعی در صحرایی در مرز لیبی و تونس در شمال آفریقا خبر دادند و آنرا به شدت محکوم کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه، منابع وابسته به سازمان ملل از کشف گور جمعی در صحرایی در مرز لیبی و تونس در شمال آفریقا خبر دادند.

فولکر تورک کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو، ضمن اعلام این مطلب، گفت: من از مقام‌ها می‌خواهم که به سرعت واکنشی نشان دهند و درباره این جنایات به شکل کامل تحقیق به عمل آورند.

وی ضمن محکومیت شدید اقدامات علیه مهاجران و آوارگان اعلام کرد: خانواده‌های قربانیان حق دارند که از حقیقت آگاه شوند.

همزمان منابع وابسته به سازمان ملل اعلام کردند که احتمالاً این افراد در جریان عبور قاچاقی از صحرا کشته شده باشند.

سازمان بین المللی مهاجرت در ماه مارس (اسفند / فروردین) اعلام کرده بود که اجساد دست‌کم ۶۵ مهاجر در یک گور دسته‌جمعی در جنوب غربی لیبی کشف شد.

سازمان ملل و برخی سازمان‌های دیگر می‌گویند که تعداد بیشتری از مهاجران و پناهندگان در آفریقا به سمت شمال به سمت دریای مدیترانه و اروپا رفته و از مسیرهای خطرناک صحرا عبور می‌کنند. این‌ها مسیرهایی هستند که باندهای جنایتکار مهاجران و پناهجویان را در معرض بردگی، برداشتن اعضای بدن، تجاوز جنسی، آدم‌ربایی برای باج‌گیری و سایر سوء‌استفاده‌ها قرار می‌دهند.

گزارشی که به‌تازگی از سوی آژانس‌های پناهندگان و مهاجرت سازمان ملل و گروه تحقیقاتی مرکز مهاجرت منتشر شد، تخمین زد که مسیرهای زمینی در آفریقا ۲ برابر کشنده‌تر از خطوط دریایی در سراسر مدیترانه است. مدیترانه مرگ‌بارترین مسیر دریایی برای مهاجران در جهان است.

روز گذشته نیز منابع خبری از جان باختن ۱۲ مهاجر غیرقانونی سوری درصحرای الجزایر خبر دادند. این افراد که همگی مرد هستند و در میان آنها نوجوانان هم مشاهده می‌شوند به دنبال رفتن و گرفتن پناهندگی اروپا بودند که بر اثر تشنگی در صحرای سوزان جان باختند. مرکز امداد و نجات شهر تامنگست الجزایر اسامی قربانیان را منتشر کرد که برخی اسامی کم سن و سال و متولد ۲۰۰۳ و ۲۰۰۶ هستند.

نظر شما