شناسهٔ خبر: 67589310 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

گسترش همکاری دانشگاه تهران با دو دانشگاه از روسیه و مالزی - اکونی

اقتصاد ایران: همکاری دانشگاه تهران با دانشگاه HSE روسیه و دانشگاه ماهسا مالزی، بر اساس تفاهم‌نامه‌های جداگانه‌ای که بین رئیس دانشگاه تهران و رؤسای این دو دانشگاه منعقد شد، گسترش پیدا می‌کند.

صاحب‌خبر -
- اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران، و نیکیتا آنیسیموف رئیس دانشگاه HSE روسیه در نشستی در باغ نگارستان تفاهم‌نامه همکاری منعقد کردند.

این تفاهم‌نامه با هدف ایجاد و توسعه روابط دانشگاهی، فرهنگی و مبادلات دانشگاهی از جمله تبادل دانشجو، تبادل تجربه در تدریس و انجام تحقیقات علمی و اجرای برنامه‌های آموزشی و پژوهشی مشترک بین دانشگاه تهران و مدرسه عالی اقتصاد HSE روسیه منعقد شد. توسعه برنامه‌های تبادل تجربه برای کارکنان اداری، انجام تحقیقات و انتشارات مشترک، برنامه‌ریزی و برگزاری رویدادهای مشترک آموزشی، علمی و فرهنگی از دیگر محورهای این تفاهم‌نامه است.

همچنین تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه تهران و دانشگاه ماهسا مالزی به امضای مقیمی رئیس دانشگاه تهران و خیری بن‌عمر سفیر مالزی در ایران رسید. بن‌عمر به نمایندگی از رئیس دانشگاه ماهسا مالزی این تفاهم‌نامه را امضا کرد.

تسهیل بازدیدهای آکادمیک اعضای هیئت علمی و محققان برای کنفرانس‌ها و سمینارها، تسهیل مبادلات دانشگاهی، انتشارات دانشگاهی و فعالیت‌های تحقیقاتی مشترک، تسهیل فرصت‌های مطالعاتی برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان جهت شرکت در دوره‌های کارآموزی، اجرای دوره‌های مشترک و تسهیل تبادل اعضای هیأت علمی و دانشجویان از محورهای این تفاهم‌نامه است.

تفاهم‌نامه‌های همکاری بین دانشگاه تهران و دو دانشگاه HSE روسیه و ماهسا مالزی در حاشیه دیدار سفرا، نمایندگان سفارتخانه‌ها و رؤسای دانشگاه‌ها از 12 کشور با رئیس دانشگاه تهران در محل باغ نگارستان منعقد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما