شناسهٔ خبر: 67578217 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

لازارینی: نوار غزه با از دست دادن یک نسل کامل مواجه است

«فیلیپ لازارینی»، کمیسر کل آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا)، امروز دوشنبه گفت که ۵۰ درصد از مؤسسات این آژانس در غزه به طور کامل ویران شده‌اند که این ویرانی‌ها بیش از ۵۰۰ شهید به دنبال داشت و نزدیک به ۱۶۰۰ نفر در حالی که در مقر آن بودند مجروح شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش صراط به نقل از شفقنا،   وبگاه المیادین نوشت:‌ «لازارینی افزود که حدود ۲۵۰ هزار نفر نیز برای ششمین یا هفتمین بار از خان یونس آواره شدند، در حالی که دیگر در غزه هیچ مکان امنی وجود ندارد».

وی ادامه داد: «ما در غزه با از دست دادن یک نسل کامل مواجه هستیم و کودکان باید به فضای امن آموزشی بازگردانده شوند«.

لازارینی بار دیگر خواستار آتش‌بس فوری شد و گفت که هر چه این جنگ بیشتر طول بکشد، شکاف عمیق تر می‌شود و مردم بیشتر رنج می‌برند.

پیش از این، لازارینی بر لزوم توقف حملات فجیع به نیروهای امدادی در نوار غزه و لزوم انجام اقدامات جهانی برای پاسخگویی به عاملان این حملات تأکید کرده بود.

لازارینی گفت که جنگ در نوار غزه به بی‌توجهی آشکار به مأموریت سازمان ملل، از جمله حملات شنیع به کارکنان آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی، تأسیسات و عملیات آن منجر شد.

در این زمینه، کمیسر کل آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی تأیید کرد که آنروا تنها آژانس سازمان ملل نیست که با خطر مواجه است، زیرا وسایل نقلیه متعلق به برنامه جهانی غذا و صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) آوریل گذشته در معرض تیراندازی قرار گرفته که نشان می‌دهد این هدف قرار دادن علیرغم هماهنگی با مقامات اسرائیلی رخ داده است.

این در حالی است که تجاوزات اسرائیل به نوار غزه برای دویست و هفتاد و ششمین روز ادامه دارد که به گفته وزارت بهداشت غزه از آغاز جنگ در هفت اکتبر تاکنون ۳۸۱۹۳ شهید و ۸۷۹۰۳ زخمی برجای گذاشته است.

اشغالگران اسرائیل نوار غزه را محاصره کرده و از ورود کمک‌ها به آن جلوگیری می‌کنند که به موازات گسترش همه‌گیری‌ها و بیماری‌ها، شرایط زندگی در داخل نوار غزه را دشوارتر می‌کند.

مجله پزشکی انگلیسی The Lancet که یکی از تأثیرگذارترین مجلات دانشگاهی در جهان است، پیش‌بینی کرد که پس از پایان جنگ، تعداد شهدای نوار غزه در نتیجه بیماری‌های باروری و عفونی و غیرواگیر از 186000 نفر فراتر رود.

برچسب‌ها:

نظر شما