شناسهٔ خبر: 67561368 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ثبت رکورد هزار مگاوات مصرف برق در گرمترین روز سال/ رشد ۱۰/۵ درصدی مصرف برق در شیراز

شیراز-ایرنا-مدیرعامل توزیع نیروی برق شیراز از رشد ۱۰/۵ درصدی مصرف برق نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و گفت: برای چندمین بار متوالی رکورد مصرف برق در شیراز شکسته شد و به هزار و ۶۹۰ مگاوات رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی توزیع برق شیراز، محمد رضا سلاحی یکشنبه با اعلام این خبر گفت: براساس آمارهای اعلامی سازمان هواشناسی در چند روز اخیر با استمرار موج گرما بخصوص در جنوب کشور، با افزایش دمای هوا، گرمترین روزهای سال رقم خورد و نیاز مصرف برق نیز رکورد جدیدی از خود بر جای گذاشت.

سلاحی با بیان اینکه نیاز مصرف برق در روز مشابه سال گذشته در محدوده عملکرد شرکت هزار و ۵۲۹ مگاوات ثبت شده بود،گفت: این رقم امروز با میزان هزار و ۶۹۰ مگاوات نسبت به روز مشابه سال گذشته، افزایش ۱۶۱ مگاواتی را ثبت کرده که عدد بسیار بزرگی است.

سلاحی اضافع کرد: در حال حاضر تأمین برق مطمئن و پایدار در حال انجام است و با صرفه جویی در مصرف برق شهروندان شیرازی می‌توانند نقش بسیار پررنگی در انجام مسئولیت‌های اجتماعی و پایداری شبکه برق ایفا کنند.

مدیرعامل توزیع نیروی برق شیراز از تمامی همشهریان درخواست کرد با کاهش ١٥ درصدی مصرف برق ضمن کاهش مبلغ قبوض خود با پیوستن به پویش با انرژی از میلیون‌ها جوایز ارزنده نیز برخوردار شوند.

وی در پایان یادآور شد: عموم مشترکان در این شرایط با انجام راهکارهای ساده اس مثل تنظیم دمای کولر روی ٢٤ درجه و یا استفاده از دور کند کولر آبی و عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی در ساعات ١٣ تا ١٨ و ٢٠ تا ٢٣ می‌توانند کمک شایانی به تأمین برق پایدار کشور کنند.

نظر شما