شناسهٔ خبر: 67560017 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

انتخابات در ایران آزاد و مستقل است

صاحب‌خبر -
گروه سیاسی: دادستان کل کشور در پیامی پیروزی مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران را در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت.
به گزارش ایرنا، در پیام حجت‌الاسلام  محمد موحدی آزاد به مسعود پزشکیان آمده است: «اینک که با اراده ملت ایران، مسئولیت قوه مجریه به عهده شما نهاده می‌شود، اینجانب ضمن عرض تبریک توفیقات به دست‌آمده به جنابعالی به عنوان منتخب چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران، امیدوارم به مدد الهی، بتوانید خواسته ملت شریف ایران را جامه عمل پوشانیده و به تکالیف قانونی از جمله اجرای قانون اساسی و به‌ویژه موارد مندرج در سوگندنامه موضوع در اصل ۱۲۱ قانون اساسی، عمل کنید.»
در اصل ۱۲۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصریح شده است: رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی در جلسه‌ای که با حضور رئیس قوه قضاییه و اعضای شورای نگهبان تشکیل می‌شود به ترتیب زیر سوگند یاد می‌کند و سوگندنامه را امضا می‌کند.
«بسم‌الله الرحمن الرحیم
من به عنوان رییس جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که پاسدار مذهب رسمی و نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی کشور باشم و همه استعداد و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیت‌هایی که بر عهده گرفته‌ام بکار گیرم و خود را وقف خدمت به مردم و اعتلای کشور، ترویج دین و اخلاق، پشتیبانی از حق و گسترش عدالت سازم و از هر گونه خودکامگی بپرهیزم و از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته است حمایت کنم.
در حراست از مرزها و استقلال سیاسی و اقتصادی و فرهنگی کشور از هیچ اقدامی دریغ نورزم و با استعانت از خداوند و پیروی از پیامبر اسلام و ائمه اطهار علیهم السلام قدرتی را که ملت به عنوان امانتی مقدس به من سپرده است همچون امینی پارسا و فداکار نگاهدار باشم و آن را به منتخب ملت پس از خود بسپارم.»
موحدی آزاد خطاب به رئیس جمهور منتخب اظهار امیدواری کرد، سوابقتان در عرصه تقنین و برخورداری از روحیه مردمی، به عنوان سرمایه موثر در عرصه اجرا نیز، مددرسانتان باشد.
دادستان کل کشور پیش از این با بیان اینکه در فرایند انتخابات تخلفات و جرایم مخل جریان انتخابات مشاهده نشد، گفت: انتخابات ریاست جمهوری در امنیت و سلامت برگزار شد.
موحدی‌آزاد اظهار داشت: به فضل الهی و تلاش شبانه روزی نیروهای امنیتی، انتظامی، نظامی، مجریان و ناظران، انتخابات در امنیت و سلامت کامل برگزار شد و بار دیگر ملت ایران در سایه رهبری خردمندانه مقام معظم رهبری، مدل نظام مردم سالاری دینی را به رخ جهانیان کشید.
دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: نظام اسلامی ضمن تحمل مصیبت سنگین از دست دادن رئیس جمهور محبوب خود، در مهلت قانونی توانست انتخابات با شکوهی را شکل دهد و دو مرحله آن را با مشارکت آگاهانه و ستودنی مردم به اتمام برساند.
وی افزود: انتخابات ۸ و ۱۵ تیرماه، نکات افتخارآمیز و برجسته بسیاری دارد که باید بعدا به آن پرداخت. از جمله حضور ایرانیان متعهد و وطن دوست در اقصی نقاط دنیا بود که با وجود مزاحمت‌های معدود افراد شرور و وطن فروش و منافقین، با صرف ساعت‌ها وقت، غیرتمندانه در پای صندوق‌های رای حضور یافتند و در این حماسه ملی شرکت کردند.
رئیس ستاد پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی کشور ادامه داد: در فرآیند انتخابات تخلفات و جرایم مخل جریان انتخابات مشاهده نشد. در امر پیشگیری موفق بودیم و موارد اندکی هم منجر به تشکیل پرونده قضایی شده که سریع رسیدگی خواهد شد.
دادستان کل کشور یادآور شد: انتخابات در ایران آزاد و مستقل است و شاید در دنیا کم نظیر یا بی‌نظیر باشد چون مردم در شرکت وعدم شرکت آزادند و از طرفی کاملا مستقلند و هیچ قدرت خارجی و بیگانه نمی‌تواند در انتخابات ایفای نقش کند.
موحدی آزاد تصریح کرد: مردممانند گذشته به وظیفه خود عمل کردند. اکنون نوبت منتخب مردم است. امیدواریم به حول و قوه الهی، بتوانند برابر تکالیف قانونی و سوگندی که مطابق اصل ۱۲۱ قانون اساسی ادا خواهند کرد، عمل کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما