شناسهٔ خبر: 67559015 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مساجد و هیئت‌های کرج پویش پاکبان محرم را اجرا می‌کنند

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: پویش پاکبان محرم همزمان با آغاز ماه محرم در هیئت‌ها و مساجد کلان‌شهر کرج برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، محمدرضا قربانی، عصر امروز _یکشنبه هفدهم تیر_ در جمع اصحاب رسانه، در رابطه با اجرای پویش پاکبان محرم، اظهار کرد: هر ساله همزمان با ایام ماه محرم ایستگاه‌های صلواتی در سطح شهر برپا می‌شود که در پی آن شاهد استفاده بی رویه از کیسه‌های پلاستیکی و ظروف یک‌بار مصرف هستیم.

وی با اشاره به اثرات و خطرات زیست محیطی ظروف یک‌بار مصرف، افزود: پویش پاکبان محرم با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در هیئت‌ها و مساجد در راستای مدیریت و کاهش مصرف ظروف یک‌بار مصرف در دستورکار قرار گرفت.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج خاطرنشان کرد: در کنار این طرح اطلاع‌رسانی و آموزش‌های لازم در سطح شهر با هدف کاهش استفاده از ظروف یک‌بار مصرف پلاستیکی انجام خواهد شد.

قربانی اضافه کرد: مسئولان هیئت‌ها و تکایا در جمع‌آوری این ظروف در محل توزیع، نظارت لازم را اعمال کنند؛ همانطور که پی‌شتر گفته شد، با توزیع نذورات در تکایا، پس از اتمام مراسم سوگواری، شاهد پراکندگی مواد غذایی نیم خورده هستیم.

وی اضافه کرد: جمع آوری نکردن به موقع مواد غذایی موجب رشد و نمو حشرات موذی و جوندگان خواهد شد؛ بنابراین مسئولان تکایا نهایت همکاری را با مأموران شهرداری داشته باشند و نسبت به جمع‌آوری باقیمانده‌های مواد غذایی و انتقال به مخازن زباله اقدام کنند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج تصریح کرد: از جوانان و خادمان حسینی برای حضور در طرح پاکبانان محرم با شعار پاکبان محرم دعوت می‌شود در این پویش در ایام سوگواری شرکت کنند و ضمن فرهنگ‌سازی با مشارکت بالا برای شهری سبزتر ما را یاری رسانند.

به گزارش ایمنا، افرادی که در این طرح همراه سازمان مدیریت پسماند هستند می‌توانند تصاویر خود را طریق فضای مجازی به شماره تماس ۰۹۹۳۰۳۳۳۸۲۸ ارسال کنند.

نظر شما