شناسهٔ خبر: 67558018 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه موقت تبریز: رییس جمهور منتخب یادگار جهاد و شهادت است

تبریز- ایرنا- امام جمعه موقت تبریز با صدور پیام تبریک چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پیروزی دکتر مسعود پزشکیان، از رییس جمهور منتخب به عنوان یادگار عرصه جهاد و شهادت یاد کرد که دارای سوابق ارزنده مدیریتی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، حجت الاسلام احمد مطهری اصل در این پیام با اشاره به حماسه غرورآفرین انتخاب جمهور در ایران اسلامی به خصوص خطه آذربایجان، یادآور شده است: مردمان زمان شناس، بصیر و آگاه آذربایجان شرقی در صحنه های مختلف شور و شعور سیاسی خود را نشان داده و چشم‌های عالم را به خود خیره و اقتدار و همبستگی خود را در پیمودن راه شهدا به ویژه شهدای خدمت را فریاد زدند و بار دیگر روشن ترین پیام و صحنه‌های زیبا از مردم‌سالاری دینی به رخ دنیا کشیدند.

وی ادامه داد: به شکرانه این حماسه بزرگ که تلاش مذبوحانه و توطئه دشمنان و بدخواهان را خنثی کرده و اقتدار و عظمت نظام جمهوری اسلامی ایران را فزونی بخشیده است، سجده شکر به پیشگاه خداوند منان می سایم و بهترین تبریکات خود و مردم فهیم آذربایجان را به حضور پرنور رهبر حکیم و فرزانه انقلاب و رییس جمهوری منتخب که با اکثریت آرای ملت بزرگ ایران ریاست قوه مجریه را عهده دار شده اند، پیش کش می کنم.

مطهری اصل خطاب به رئیس جمهور منتخب اضافه کرده است: یقین می دانم جنابعالی که از یادگاران عرصه جهاد و شهادت و دارای سوابق ارزنده در مناصب متعدد مدیریتی و اجرایی هستید، منشاء برکات و گام های جهادی در مسیر اعتلای هر چه بیشتر نظام و پیشرفت کشور و آرامش و رفاه مردم خواهید بود.

وی در پایان این پیام با آرزوی توفیقات روزافزون برای رییس جمهور منتخب و دیگر خادمان صدیق نظام جمهوری اسلامی که با استمداد از انفاس قدسی ائمه اطهار (ع) و ارواح طیبه شهداء، با همدلی و هم‌افزایی هم پیمان برای کار جهادی و شبانه روزی در راستای حل مسائل، مشکلات و تحقق انتظارات به حق مردم و آرمان‌های متعالی و عدالت خواهانه انقلاب اسلامی هستید، سربلندی همگان را در سایه توجهات حضرت ولی عصر (عج) و در پرتو رهنمودهای رهبری از درگاه خداوند متعال مسئلت کرده است.

به گزارش ایرنا، انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری هشتم تیر ۱۴۰۳ با رقابت میان مسعود پزشکیان، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف و مصطفی پورمحمدی برگزار شد اما هیچ‌یک از نامزدها نتوانستند حد نصاب لازم را به دست بیاورند.

در دور نخست ۲۴ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۱۸۵رای شمارش شد و مسعود پزشکیان با ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رای و سعید جلیلی با ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸ رای به مرحله دوم راه یافتند.

دور دوم از چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری پانزدهم تیرماه در سراسر کشورمان برگزار، و «مسعود پزشکیان» با کسب ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رای، رئیس‌جمهور ایران شد.

«مسعود پزشکیان» نهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران متولد هفتم مهر ۱۳۳۳ در شهرستان مهاباد از توابع آذربایجان‌غربی است؛ وی در دولتِ دوم «سید محمد خاتمی» وزیر بهداشت بود و در دوره‌های هشتم، نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم به صورت مستمر به عنوان نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی حضور داشت.

پزشکیان همچنین پنج دوره نماینده مردم تبریز ، اسکو و آذرشهر و در مجلس دهم، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی بود.

نظر شما