شناسهٔ خبر: 67556403 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

صدای پرتغالی‌ها هم در آمد

ممنونیم رونالدو: وقتش رسیده که بروی!

روزنامه پرتغالی آبولا در مقاله‌ای به ناکامی در یورو 2024 اشاره کرد و نوشت که در پرتغال همه در خدمت رونالدو بودند ولی دیگر زمان وداع با این ابرستاره رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، دو روز بعد از حذف پرتغال از یورو 2024 آبولا مقاله‌ای انتقادی علیه روبرتو مارتینز و البته رونالدو نوشت. در این متن آمده است: روبرتو مارتینز از خود تصویری بسیار بدتر از آن چیزی که با آن وارد مسابقات قهرمانی اروپا شد، به جا گذاشت، اگرچه جایگاه او چندان در معرض خطر نیست، نه تنها به دلیل حمایت از طرف فدراسیون فوتبال پرتغال، بلکه به این دلیل که اولین تورنمنت او بود. 

از طرفی حذف شدن توسط فرانسه شرم‌آور نیست، حتی اگر خروس‌ها در این رقابت‌ها حتی یک گل در جریان بازی نزده باشند. بنابراین، هیچ دلیل عینی برای برکناری او وجود ندارد. 

2050909

قطعا می‌توان به او انتقادهایی داشت. روی برخی تصمیمات و البته بازی خوانی اشتباه او. شکست عجیب برابر گرجستان و برخی مسائل دیگر. پایان یورو در واقع پایان روزهای خوش مارتینز نیز بود که بعد از جام جهانی توانسته بود پرتغال را با 10 برد متوالی به مرحله نهایی یورو برساند. او حالا ولی در معرض انتقادات است.

شاید مارتینز برای تثبیت هویت خود وقت کافی نداشته، با این حال، او ضعف‌های آشکاری را در قدرت رهبری از خود نشان داد. ابهت مارتینز با عملکرد متوسط ​​رونالدو (که انتظار می‌رفت، البته نه در سطح پایین) از بین رفت. 

مارتینز شجاعت لازم برای گرفتن تصمیمات دشوار را نداشت که همیشه نشانه بدی در یک مربی است. در پرتغال وضعیت اینگونه بود که همه برای یکی (رونالدو) می جنگیدند.

2051383

جالب اینجاست که پرتغال پس از شکست مقابل اروگوئه در جام جهانی 2018 و بلژیک در یورو 2020، بار دیگر بهترین عملکرد را در بازی‌ای داشت که بعد از آن از جام کنار رفت. ما شاهد تیمی مرتبط و آگاه‌تر بودیم. درست است که آزادی تقدیم شده به برناردو تحت تاثیر انزوای کانسلو قرار گرفت، اما او کارهای خوب دیگری هم در زمین انجام داد. درست مثل برونو فرناندز و ویتینیا که بالاخره در زمین  یکدیگر را درک کردند. 

لیائو و نونو مندز در زمین هماهنگی بهتری داشتند، اگرچه هنوز از ایده‌آل فاصله دارند. در طول بازی‌ها ویتینیا، رونالدو، نونو مندس و دیگران شانس‌های زیاد گلزنی را از دست دادند. 

نقص در قدرت تصمیم‌گیری در لحظات دشوار بازی نمود عینی داشت و سرانجام ضربات پنالتی که هرچقدر برابر اسلوونی خوب پیش رفت، برابر فرانسه برعکسش اتفاق افتاد. کارما تاثیر خود را روی ژوائو فلیکس گذاشت و این بار دیوگو کاستا دیگر ناجی تیم نبود.

2050388

یک فرصت بزرگ دیگر برای پرتغال از دست رفت، اما زندگی ادامه دارد. این نسل چیزهای زیادی برای عرضه دارد، اما مارتینز باید چرخه را بشکند و اگر به سن برخی ستاره‌های بزرگ تیم نگاه کنیم، ممکن است دیگر برایشان خیلی دیر شده باشد. 

بیایید از په په و رونالدو تشکر کنیم. هر دو البته مستحق خداحافظی دیگری بودند، اما جاودانه خواهند ماند. میراث هر دو  منحصر به‌فرد خواهد بود و یک الگوی ابدی برای نسل‌های آینده.

منبع: آبولا

نظر شما