شناسهٔ خبر: 67549295 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

خلف وعده تأمین اجتماعی در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها

حبیب احسنی پور

رییس انجمن داروسازان ایران، نسبت به عدم پرداخت مطالبات معوق داروخانه‌ها از سوی سازمان تأمین اجتماعی به رغم تأمین اعتبار، انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

شهرام کلانتری خاندانی، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: متأسفانه عمده مشکل داروخانه‌های بخش خصوصی با بیمه تأمین اجتماعی است که در روند پرداخت مطالبات معوق داروخانه‌ها بدعهدی می‌کند.

وی افزود: به رغم تأمین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت مطالبات مؤسسات و مراکز درمانی، اما می‌بینیم که سازمان تأمین اجتماعی؛ این پول را به جای اینکه به داروخانه‌های بخش خصوصی بدهد، عمدتاً در بخش دولتی و دانشگاهی هزینه کرده است.

کلانتری با اشاره به قول‌هایی که در ۲۰ روز گذشته مبنی بر پرداخت مطالبات داروخانه‌ها داده اند، گفت: اسناد آماده پرداخت است، ولی به بهانه‌های مختلف که برای ما هم مشخص نیست؛ مطالبات داروخانه‌های بخش خصوصی را نمی‌دهند.

رئیس انجمن داروسازان ایران تاکید کرد: سهم تأمین اجتماعی از یک صورت حساب حدود ۳۸ درصد است که وقتی پرداخت نمی‌شود، داروخانه‌ها را در تأمین نقدینگی برای خرید دارو دچار مشکل می‌کند.

وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی، مطالبات بهمن ۱۴۰۲ داروخانه‌ها را داده اما بخشی از دی و اسفند ۱۴۰۲ باقی مانده و سه ماه اول سال ۱۴۰۳ را هم نداده است.

کلانتری گفت: روند پرداخت مطالبات داروخانه‌ها از سوی سازمان بیمه سلامت ایران، قابل قبول است و تا پایان فروردین ۱۴۰۳ را با همه داروخانه‌ها تسویه کرده است.

نظر شما