شناسهٔ خبر: 67547451 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

 کارهایی که فکرش را هم نمی‌کنید، عمرتان را زیاد می‌کنند

در این مطلب با تکیه بر تحقیقات معتبر، به ۵ اقدام آسان برای افزایش طول عمر مفید اشاره می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین، تحقیقات نشان داده است افرادی که به دنبال تنوع و تغییر درست در سبک زندگی‌شان هستند، بیشتر عمر می‌کنند.

برخی از این تغییرات عبارتند از:

۱) روزانه ورزش کنید

مطالعات جامع نشان داده‌اند افرادی که به طور منظم، حتی سه ساعت در هفته ورزش می‌کنند، حدود ۷ سال بیشتر از افرادی که ورزش نمی‌کنند، عمر می‌کنند.

۲) نخ دندان بکشید!

استفاده از نخ دندان، از بیماری لثه پیشگیری می‌کند و جلوی عبور باکتری‌های موجود در دهان از بافت‌های آسیب‌دیده و ورود به جریان خون را می‌گیرد و از این طریق کیفیت بقا را افزایش می‌دهد. بیماری لثه (پریودنتیت)، ششمین بیماری شایع در سراسر جهان است و ۱۱ درصد از جمعیت دنیا را تحت تأثیر قرار می‌دهد. بر اساس بررسی‌های صورت‌گرفته در سال ۲۰۲۰، پریودنتیت شدید نه تنها با افزایش خطر بیماری قلبی، بلکه با افزایش خطر مرگ ناشی از حملات قلبی ارتباط مستقیم دارد.

۳) گیاهخواری، راز افزایش طول عمر

گیاهخواری خطر ابتلا به بیماری‌های مرتبط با افزایش سن مانند فشار خون بالا، دیابت، بیماری‌های قلبی و حتی سرطان روده بزرگ را کاهش می‌دهد. گیاهخواریِ اصولی، با کاهش مصرف قند و شکر، کاهش مصرف چربی‌های اشباع موجود در غذاهای حیوانی و جلوگیری از چاقی، به طول عمر بیشتر کمک می‌کند.

۴) تلویزیون را خاموش کنید!

طبق مطالعات، افرادی که به طور متوسط شش ساعت در روز را صرف تماشای تلویزیون می‌کنند، حدود ۵ سال کمتر از افرادی که تلویزیون تماشا نمی‌کنند، زندگی می‌کنند. به طور متوسط، هر ساعت تماشای تلویزیون پس از ۲۵ سالگی، حدود ۲۲ دقیقه از طول عمر بیننده کم می‌کند.

۵) استرس خود را مدیریت کنید

بر اساس مطالعات، افزایش سطح کورتیزول باعث تجزیه سلول‌ها و افزایش تولید رادیکال‌های آزاد می‌شود. این موضوع به نوبه خود باعث ایجاد انواع مختلف سرطان و کاهش کیفیت و طول عمر می‌شود.

منبع: verywellhealth

۴۷۲۳۲

نظر شما