شناسهٔ خبر: 67539628 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار کهگیلویه وبویراحمد: همه رئیس جمهور منتخب ملت را کمک کنیم

یاسوج- ایرنا- استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ملت ایران پیروز انتخابات هستند، گفت: همه رئیس جمهور منتخب مردم را کمک کنیم و امیدواریم در دوران ریاست جمهوری آقای پزشکیان شاهد شکوفایی و پیشرفت کشور باشیم.

صاحب‌خبر -

سید علی احمدزاده روز شنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار کرد: انتخابات دور دوم ریاست جمهوری با حضور پرشور و چشمگیر مردم ایران و استان به پایان رسید.

وی افزود: مردم استان در دور دوم انتخابات به خوبی پای کار آمدند و جزو سه استان با مشارکت بالا قرار گرفتیم.

وی ادامه داد: ۳۸۰ هزار نفر از مردم استان در دور دوم انتخابات شرکت کردند و مشارکت ۶۷.۵ درصدی رقم خورد.

احمدزاده تصریح کرد: ۳۸۰ هزار نفر در این استان در انتخابات دور دوم ریاست جمهوری شرکت کرده اند که طبق اعلام وزارت کشور به لحاظ نرخ مشارکت در انتخابات کهگیلویه و بویراحمد، استان سوم است.

احمدزاده بیان کرد: رقابت تمام شد و اکنون زمان رفاقت است و باید همه دست در دست هم زیر نظر رهبر معظم انقلاب از دولت و رئیس جمهور منتخب ملت حمایت کنیم و امیدوارم راهی که شهید رئیسی برای خدمت به مردم انتخاب کرد در همه دولت‌ها خصوصا در دولت آقای پزشکیان استمرار داشته باشد.

وی ابراز کرد: دولت چهاردهم دولت خدمتگزار به مردم خواهد بود و با انتخاب نیروهای کارآمد زمینه شکوفایی و رشد و ترقی کشور را رقم خواهد زد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دولت سیزدهم همه تلاش خود را انجام داد تا چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کمال آرامش و امنیت برگزار شود و چنین هم شد که از همه خدمتگزاران در دولت آیت الله شهید رئیسی قدردانی می کنم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: از آثار دموکراسی و جمهوریت در جمهوری اسلامی ایران همین است که مردم مستقیم در سرنوشت خود دخالت دارند.

طبق اعلام رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد، از مجموع آرای اخذ شده در این استان، سعید جلیلی تعداد ۱۹۹ هزار و ۷۰۹ رای و مسعود پزشکیان ۱۷۴ هزارو ۸۸۰ رای کسب کردند.

تعداد آرای ماخوذه ۳۷۹ هزار و ۷۱ رای بوده و تعداد آرای صحیح ۳۷۴ هزار و ۵۹۱ رای و تعداد آرای باطله ۴ هزار و ۴۸۰ رای بوده است. ۳۸۲ هزار و ۱۰ تعرفه رای در کهگیلویه و بویراحمد مصرف شده است.

بر اساس آرای ماخوذه ۶۴.۷ درصد از واجدان شرایط در انتخابات شرکت کرده اند.بر اساس آرای صحیح ماخوذه ۶۴ درصد از واجدان شرایط شرکت کرده اند.

بر اساس تعرفه های مصرف شده ۶۵.۳ درصد افرادی بوده اند که در این انتخابات شرکت کرده اند. ۹۸ درصد سیستم های رای گیری در استان آنلاین و ۲ درصد آفلاین بودند.

آرای تکراری ۲۷۱ رای بوده است که بیشتر در شعبه های آفلاین بوده است.استعلاماتی که با کارت ملی و شناسنامه انجام شده است، ۶۹ درصد رای دهندگان با کارت ملی رای داده اند و ۳۱ درصد شرکت کنندگان با شناسنامه رای داده اند.

از نظر ترکیب نیز ۱۲ درصد شرکت کنندگان بین ۱۸ تا ۲۵ سال و ۲۱ درصد هم بین و ۲۵ تا ۳۵ سال بودند. همچنین ۳۵ تا ۴۵ سال نیز ۲۷ درصد شرکت کنندگان بودند.

۴۵ تا ۵۵ سال حدود ۱۹ درصد شرکت کنندگان و ۵۵ تا ۶۵ سال ۱۱ درصد ، ۶۵ تا ۷۵ سال حدود هفت درصد ، ۷۵ تا ۸۵ حدود ۲ درصد و ۸۵ تا ۹۵ سال نیز یک درصد بودند.

تعداد بانوان از لحاظ مشارکت ۵۲ درصد و آقایان ۴۸ درصد بوده است.در دور اول ۴۹ درصد در انتخابات شرکت کرده بودند و اکنون بالای ۶۴ درصد رسیده ایم.

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: در مرحله دوم به دلیل شفافیت در مناظره ها و آغاز فعالیت های تبلیغاتی در استان ها مردم مشارکت بیشتری در انتخابات داشتند.

نظر شما