شناسهٔ خبر: 67533843 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

توصیه‌های توافیکی پلیس به رانندگان و دسته‌های عزاداری در ماه محرم

مبینا آقاخانی

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، با اشاره به فرارسیدن ایام محرم، توصیه هایی برای رانندگی ایمن ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سرهنگ شریفی ضمن تسلیت به مناسبت آغاز ماه محرم و فرا رسیدن ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و یاران با وفایش گفت: در این ایام عزاداران تا پاسی از شب بیرون هستند و بیشتر تردد مردم، در شب هنگام اتفاق می افتد. بنابراین رانندگان حتما قبل از حرکت، از سالم بودن چراغ های خودرو خود اطمینان حاصل کنند. همچنین چندین بار تاکید شده که اگر سامانه روشنایی خودرو خراب باشد، این امر جزء نقص فنی محسوب شده و طبق جدول تخلفات حادثه ساز نیز به راننده نمره منفی تعلق می گیرد.

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد : از آنجایی که عزادان امام حسین(ع) لباس تیره بر تن دارند و کمتر در معرض دید رانندگان قرار می‌گیرند؛ رانندگان باید دقت بیشتری داشته باشند و حتما با چراغ روشن رانندگی کنند. 

شریفی با اشاره به اینکه دقت و صبوری لازمه رانندگی در این ایام است از رانندگان خواست با سرعت مطمئنه رانندگی کرده و برای رسیدن به مقصد عجله نکنند. همچنین زمان سفرهای خود را مدیریت کنند که کمتر شاهد گره های ترافیکی باشیم. 

وی همچنین از رانندگان خواست که خودروهای خود را در امکان امن و صحیح مانند پارکینگ ها پارک کنند و از توقف در اطراف حسینه ها، مساجد، هیئت‌ها و تکیه ها خودداری کنند. 

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ درباره دسته های عزاداری اظهار کرد: در این ایام که دسته های عزاداری در خیابان ها تردد می کنند و در این دسته ها نیز بیشتر کودکان و نوجوانان حضور دارند به رانندگان توصیه می کنیم حتما مراقب کودکان باشند تا شاهد اتفاقات ناگوار در این ایام خاص نباشیم. 

شریفی با اشاره به ازدیاد تردد موتورسیکلت ها در مراسم های عزاداری گفت: در این ایام، شاهد هستیم که موتورسیکلت سواران بیشترین آمد و شدها را به تکایا و هیئات دارند به همین جهت از این افراد نیز درخواست می کنیم  شرایط سایر کاربران ترافیک را مدنظر قرار دهند و از سرعت و سبقت جدا خودداری کنند.

وی افزود: از موتورسواران همچنین درخواست می کنیم قبل از شروع حرکت، از سالم بودن چراغ های وسیله نقلیه خود اطمینان پیدا کنند زیرا بدون چراغ روشن، موتورسواران از دید خودروها پنهان می مانند. 

انتهای پیام

نظر شما