شناسهٔ خبر: 67532920 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مشارکت ۵۱ درصدی مردم سیستان و بلوچستان در انتخابات ریاست جمهوری

زاهدان - ایرنا - دبیر ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان از مشارکت ۵۱ درصدی مردم استان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و گفت: بیش از ۹۵۴ هزار رای صحیح بود.

صاحب‌خبر -

عباس ابراهیمی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا ضمن قدردانی از مردم برای حضور پرشورتر از گذشته در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، بیان کرد: در این مرحله ۹۷۰ هزار و ۱۱ برگ تعرفه در سیستان و بلوچستان مصرف شد.

وی با اشاره به اینکه مدت زمان رای گیری در چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری تا ساعت ۲۴ تمدید و مردم می توانستند به مراکز اخذ رأی مراجعه کنند، اظهار کرد: تعداد آرای ماخوذه صحیح در دور دوم انتخابات در مجموع ۹۵۴ هزار و ۲۹۰ رای بود.

دبیر ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان ادامه داد: از مجموع آرا همچنین ۱۴ هزار و ۸۱ رای نیز باطله بود.

به گزارش ایرنا از حدود یک‌میلیون و ۹۱۹ هزار نفر واجد شرایط در سیستان و بلوچستان تعداد ۱۸۸ هزار نفر رای اولی بودندو در واقع با مشارکت پیش رو در انتخابات جشن تکلیف سیاسی خویش، را پاس داشتند.

به گفته دبیر ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان؛ ۲ میلیون و ۱۳۸ هزار تعرفه اخذ رای برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این استان پیش بینی شده بود.

در این مرحله واجدان شرایط با ۲ مدک هویتی شناسنامه و کارت ملی رای گیری را انجام خواهند داد، که در این زمینه نیز در دور اول انتخابات ۷۷ درصد با کارت ملی و ۲۳ درصد هم با شناسنامه رای دادند.

فرآیند برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران پس از تأیید صلاحیت ۶ نفر از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری از سوی شورای نگهبان، در تاریخ بیستم خردادماه، رقابت بین مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و محمدباقر قالیباف به عنوان نامزدهای واجد شرایط چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، آغاز شد و پس از انصراف قاضی زاده هاشمی و زاکانی از صحنه رقابت، انتخابات میان چهار نامزد باقی مانده در هشتم تیرماه برگزار شد. با اعلام نتایج رسمی انتخابات تا پیش از ظهر شنبه ۹ تیرماه، انتخابات به دور دوم کشیده شد که طبق قانون، یک هفته بعد یعنی دیروز ۱۵ تیرماه برای بار دوم باید رای گیری انجام شد.

نظر شما