شناسهٔ خبر: 67530268 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

استاندار گیلان:

مشارکت مردم گیلان در انتخابات تاکنون ۴۲ درصد بوده است

استاندار گیلان گفت: تا ساعت ۲۲:۰۰ امشب، میزان مشارکت مردم استان در انتخابات ریاست‌جمهوری ۴۲ درصد بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، اسدالله عباسی دقایقی قبل _جمعه پانزدهم تیر_ با حضور در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات استان گیلان اظهار کرد: شعب شهری اخذ رأی در استان گیلان تا ساعت ۲۴ امشب آماده اخذ رأی شرکت کنندگان در انتخابات است و شعب روستایی و سیار اگر مراجعه کننده‌ای نداشته باشند می‌توانند شمارش آرا را آغاز کنند، در غیر این صورت باید تا آخرین لحظه نسبت به اخذ آرا مردم اهتمام داشته باشند.

وی افزود: تا ساعت ۲۲:۰۰ امشب میزان مشارکت از مرز ۴۲ درصد عبور کرد و نسبت به دوره اول انتخابات ریاست جمهوری حدود ۱۰ درصد افزایش مشارکت را شاهد هستیم که صمیمانه از مشارکت همه مردم عزیز استان به ویژه جوانان تقدیر و تشکر می‌کنم.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: به توجه به آماری که داریم بیش از ۷۰ هزار نفر از جوانان ۱۸ تا ۲۵ سال در انتخابات مشارکت داشته‌اند و ۸/۹ درصد مردم گیلان با شناسنامه و بقیه با کارت ملی در انتخابات شرکت کردند.

عباسی تصریح کرد: تاکنون ۵۲ درصد شرکت کنندگان در انتخابات آقایان و ۴۸ درصد بانوان بودند و تا این لحظه نسبت به دوره اول انتخابات، شاهد رشد مشارکت مردم در شهرستان‌ها و روستاها هستیم که این موضوع نشان می‌دهد که مردم عزیز با بصیرت و آگاه استان گیلان به ندای رهبر فرزانه انقلاب لبیک گفتند و برای پیشرفت، تعالی، اقتدار و عزت نظام در پای صندوق‌های رأی حاضر شدند.

وی اضافه کرد: مردم شهرستان‌های املش، سیاهکل، ماسال و آستارا تا این لحظه نسبت به سایر شهرستان‌های استان پیشتاز مشارکت در انتخابات هستند.

به گزارش ایمنا، فرآیند اخذ رأی در تمام شعب سراسر استان گیلان از ساعت هشت صبح امروز_ جمعه پانزدهم تیر_ آغاز شد و تا ساعت ۲۴ ادامه دارد.

۲۶۸۸ شعبه اخذ رأی در ۱۷ شهرستان استان گیلان پیش‌بینی شده است که از این تعداد شعبه اخذ رأی ۲۳۰۹ شعبه ثابت و ۳۷۹ شعبه سیار هستند.

بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از مجموع شعب اخذ رأی ۹۷۶ شعبه شهری و ۱۷۱۲ شعبه روستایی هستند، ۴۶ هیئت اجرایی همراه با ۴۰ هزار نفر به‌عنوان عوامل اجرایی روند انتخابات را تسهیل می‌کنند.

استان گیلان دو میلیون و ۵۵۰ هزار نفر جمعیت دارد که بیش از دو میلیون نفر واجد شرایط رأی دادن هستند.

نظر شما