شناسهٔ خبر: 67529860 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

یورو ۲۰۲۴؛

گام بزرگ اسپانیا در راه قهرمانی؛ رویای قهرمانی آلمان در خانه بر باد رفت

ایرنا

تیم فوتبال اسپانیا با پیروزی ۲ بر یک برابر آلمان به نیمه‌نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۴ اروپا صعود کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، با آغاز مرحله یک‌چهارم‌ نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۴ اروپا، تیم‌های آلمان و اسپانیا دو مدعی اصلی جام، در یک فینال زودهنگام از ساعت ۱۹:۳۰ امشب در ورزشگاه مرسدس بنز آره‌نا شهر اشتوتگارت به مصاف هم رفتند.

دو تیم در شرایطی روبروی هم قرار گرفتند که با توجه به نتایج‌شان، به عنوان دو مدعی اصلی یورو نام‌شان بالاتر از بقیه تیم‌ها قرار گرفته بود. آلمان با پیروزی برابر دانمارک و اسپانیا با برتری مقابل گرجستان در مرحله یک‌هشتم نهایی، توانسته بودند راهی جمع ۸ تیم برتر شوند.

با توجه به حساسیت بالای بازی، دو تیم با احتیاط مسابقه را آغاز کردند اما این اسپانیا بود که نسبت به آلمان توانست در دقایق اول فشارهای بیشتری روی دروازه مانوئل نویر، ایجاد کند.

با این حال با وجود در جریان بودن بازی در محوطه جریمه دو تیم، دروازه نویر و اونای سیمون کمتر با موقعیت جدی روبرو شد تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.

در شروع نیمه دوم، اسپانیا در دقیقه ۴۷ می‌توانست به گل برسد اما ضربه موراتا در یک موقعیت جدی به آسمان زده شد تا همچنان دروازه دو تیم بسته بماند.

سرانجام در دقیقه ۵۱، برتری اسپانیا به نتیجه رسید و شوت دنی اولمو روی پاس یامال، دروازه نویر را باز کرد تا ماتادورها یک بر صفر جلو بیفتد.

در ادامه فشار آلمان برای جبران گل خورده و حذف نشدن در خانه روی دروازه اسپانیا بیشتر شد.

سرانجام حملات آلمان در دقیقه ۸۹ به نتیجه رسید و فلورین ویرتز توانست دروازه سیمون را باز کند و نتیجه مسابقه یک - یک شود.

پس از تساوی یک- یک دو تیم در وقت‌های قانونی، کار برای تعیین تیم برنده به ۲ وقت اضافه ۱۵ دقیقه‌ای کشیده شد.

در وقت اضافه دوم و در دقیقه ۱۱۹ میکل مرینو، گل دوم اسپانیا را وارد دروازه آلمان کرد تا ماتادورها در آستانه بر قرار بگیرند.

تلاش ژرمن‌ها در دقایق کم باقی مانده نتیجه‌ای نداشت و در نهایت اسپانیا با نتیجه ۲ بر یک مقابل آلمان به پیروزی رسید و راهی نیمه‌نهایی شد.

آلمان هم در خانه حذف شد تا شاگردان ناگلزمان در راه قهرمانی در خانه ناکام بمانند.

در دیگر بازی، از ساعت ۲۲:۳۰ امشب تیم‌های فرانسه و پرتغال با هم روبرو می‌شوند. برنده این دیدار حریف اسپانیا در مرحله نیمه‌نهایی می‌شود.

ترکیب اولیه تیم آلمان:

نویر، رائوم، تا، رودیگر، کیمیش، کروس، جان، سانه، ‏گوندوگان، موسیالا و هاورتز

سرمربی: یولیان ناگلزمان

ترکیب اولیه تیم اسپانیا:

سیمون، کارواخال، له نورماند، لاپورت، کوکوریا، روئیز، ‏رودری، پدری، یامال، موراتا و ویلیامز

سرمربی: لوئیس دلافوئنته

نظر شما