شناسهٔ خبر: 67529852 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار: حضور مردم سیستان و بلوچستان در انتخابات نسبت به دور اول افزایش چشمگیری داشته است

زاهدان - ایرنا - استاندار سیستان و بلوچستان ضمن قدردانی از حضور آگاهانه و بابصیرت مردم استان در پای صندوق های اخذ رای، گفت: در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شاهد افزایش مشارکت نسبت به دور اول در این استان بودیم.

صاحب‌خبر -

محمد کرمی شامگاه جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به حضور رأی‌دهندگان در شعب، زمان اخذ رأی با دستور وزیر کشور تا ساعت ۲۴ تمدید شد.
وی بیان کرد: سلامت و امنیت انتخابات و صیانت از تک تک آرای مردم را وظیفه خود می دانیم و تلاش همه عوامل اجرایی و نظارتی، برگزاری یک انتخابات سالم با مشارکت حداکثری مردم در سیستان و بلوچستان است‌.
استاندار سیستان و بلوچستان در پایان از حضور پرشور مردم، تلاش و همکاری تمامی عوامل اجرایی، امنیتی و نظارتی دست اندرکار در امر برگزاری انتخابات قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا، امروز جمعه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ فرآیند رای گیری مرحله دوم برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری لحظاتی پیش همزمان با سراسر کشور از هامون تا مَکُران آغاز شد.

فرآیند برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران پس از تأیید صلاحیت ۶ نفر از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری از سوی شورای نگهبان، در تاریخ بیستم خردادماه، رقابت بین مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و محمدباقر قالیباف به عنوان نامزدهای واجد شرایط چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، آغاز شد.

پس از انصراف قاضی زاده هاشمی و زاکانی از صحنه رقابت، انتخابات میان چهار نامزد باقی مانده در هشتم تیرماه برگزار شد. با اعلام نتایج رسمی انتخابات تا پیش از ظهر شنبه ۹ تیرماه، انتخابات به دور دوم کشیده شد که طبق قانون، یک هفته بعد یعنی امروز ۱۵ تیرماه برای بار دوم رای گیری در حال انجام است.

مردم مومن و ولایت‌مدار سراسر استان آمده اند تا با حضوری آگاهانه در پای صندوق‌های رأی سرنوشت کشور خود را برای چهار سال آینده مشخص کنند.

مردم سیستان و بلوچستان در انتخابات دوره قبل ریاست‌جمهوری جمهوری که در هشتم تیرماه برگزار شد مشارکت ۴۰ درصدی به ثبت رساند و حالا طبق نظرسنجی ها در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ۱۵ تیرماه این رکورد شکسته خواهد شد.

نظر شما