شناسهٔ خبر: 67521560 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شکوه مشارکت پشتوانه‌ محکمی برای رییس جمهور آینده است

ساوه - ایرنا - فرماندار ساوه گفت: شکوه مشارکت و حضور حداکثری مهمترین پشتوانه برای نهمین رییس جمهور منتخب است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مهدی الیاسی روز جمعه پس از شرکت در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مسجد انقلاب ساوه با اشاره به تایید برگزاری دور اول این انتخابات در شهرستان ساوه توسط شورای نگهبان اظهر کرد: در دور دوم نیز همه عوامل نظارتی و اجرایی همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح امروز فعالیت خود را آغاز کرده اند.

وی یادآور شد: در این شهرستان ۱۳۶ شعبه اخذ رای فعال شده که ۸۴ مورد آن ثابت و ۵۴ مورد سیار است و ۲ هزار نفر در آنها مشغول به خدمت هستند.

فرماندار ساوه با اشاره به اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات از همه مردم برای حضور در این رویداد سیاسی دعوت کرد و گفت: شکوه مشارکت مردم پای صندوق های رای پشتوانه بزرگی برای رییس جمهور آینده و سهیم شدن هر فرد در تعیین سرنوشت چهار ساله کشور است.

مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری جمعه ۸ تیر ماه برگزار شد بر اساس اعلام وزارت کشور در مرحله اول ۲۴ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۱۸۵ رای اخذ شده که مسعود پزشکیان ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رای و سعید جلیلی ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸ به مرحله دو انتخابات راه یافتند.

در نتیجه بر اساس اصل ۱۱۷ قانون اساسی این انتخابات به دور دوم کشیده شد، در این مرحله آقایان مسعود پزشکیان با کد انتخاباتی ۲۲ و سعید جلیلی با کد انتخاباتی ۴۴ با هم رقابت می‌کنند.رای‌گیری در حدود ۵۹ هزار شعبه اخذ رای انجام می‌شود.

در این مرحله هر یک از نامزدها حتی یک رای بیشتر کسب کند پیروز انتخابات خواهد بود.

نظر شما