شناسهٔ خبر: 67520407 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس کل دادگستری کرمان: اطراف شعب رای تحت نظارت دقیق ضابطان قرار دارد

کرمان - ایرنا - رییس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه به دادستان ها و روسای دادگستری های استان به منظور رصد برخی معدود افراد در حاشیه شعب اخذ رای تاکید شده است گفت: این مهم در استان رصد و  پیگیری می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی روز جمعه در اتاق خبر ستاد انتخابات استانداری کرمان در جمع خبرنگاران افزود: اطراف شعب اخذ رای مورد رصد دقیق ضابطان است و با افرادی که در راستای خرید و فروش رای یا هر تخلف دیگر اقدام کنند برخورد قانونی و قاطع خواهد شد.

وی با بیان اینکه هشت نفر در دور قبل به دلیل تخلفات انتخاباتی در استان کرمان بازداشت شدند ادامه داد: جرم ۲ نفر از این افراد تقریبا ارتباط مستقیم به جرایم انتخاباتی نداشت و در رابطه با یک نزاع در اطراف شعب اخذ رای دستگیر شدند، تعدادی نیز به جرم فیلمبرداری از شعب اخذ رای و ارسال آن برای شبکه بیگانه دستگیر شدند.
حمیدی گفت: خرید و فروش رای نیز جرم بعدی متخلفان انتخاباتی دور قبل بود که تمام این افراد با قرار وثیقه مناسب هم اکنون آزاد هستند.
رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: انتخابات در استان صبح امروز بدون تاخیر آغاز شد و با استقبال خوب مردم روبه رو بوده است.
وی افزود: مردم در برخی شعب اخذ رای نیز قبل باز شدن درها و آغاز فرایند رای گیری به انتظار در صف ایستاده بودند.
حمیدی گفت: تمامی مقدمات برای برگزاری انتخاباتی سالم و باشکوه در استان کرمان انجام شده است.

وی میزان مشارکت مردم در سطح کشور و کرمان را تا ساعت ۱۰ صبح امروز نسبت به هفته قبل افزایشی دانست و تاکید کرد: امروز شور انتخاباتی بیشتری حاکم است.
حمیدی حضور گسترده مردم را در انتخابات بیانگر فهم و درک مردم دانست و تصریح کرد: در دور اول انتخابات نیز میزان مشارکت ۴۰ درصدی مردم از میانگین کشوری بالاتر بود.
وی ادامه داد: مردم در هفته گذشته شاهد بودند دشمنان بر مشارکت اندک مردم موج سواری کردند؛ همانطور که رهبری فرمودند کسی که پای صندوق نیامده دلیل بر زاویه داشتن وی با نطام نیست، اما امروز مردم احساس تکلیف کردند.
حمیدی افزود: دشمن از حضور کمرنگ مردم در انتخابات شاد می شود لذا امروز مردم همت کردند تا با حضور خود در پای صندوق ها به دهن دشمن بزنند.
رییس دادگستری استان کرمان گفت: امروز و تاکنون حتی یک گزارش نیز از جرم یا تخلف انتخاباتی گزارش نشده است.
وی اظهار داشت: ۵۲ شعبه ویژه در دادسرا و دادگاه های استان کرمان آماده دریافت گزارش ضابطان درمورد انتخابات هستند.

وی افزود: امیدواریم مردم با انتخاب نامزد اصلح پای صندوق های رای بیایند، بعد از افزایش مشارکت، انتخاب اصلح مهم و مورد تاکید است زیرا چهار سال سرنوشت کشور را به دست یه فرد می سپارند.

دومین دور انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح امروز شروع شده است. مسعود پزشکیان و سعید جلیلی نامزدهای این دوره از انتخابات هستند.

نظر شما