شناسهٔ خبر: 67507856 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

طرح تولید و اشتغال مردم بنیان در نظام مهندسی کشاورزی مازندران

رقیه نعل‌بندانی

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران، از 2 طرح مهم به عنوان راهبردهای سازمان خبر داد و تاکید کرد: طرح تولید و اشتغال مردم بنیان با مشارکت مردم به عنوان پایلوت کشوری توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران اجرایی می‌شود.

صاحب‌خبر -

احمد زیار لاریمی در آیین بزرگداشت بیست و سومین سالروز تاسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در جمع اعضای زیر پوشش این سازمان گفت: طرح «سدات» سهم‌بری دانش از تولید و طرح «تام» تولید و اشتغال مردم بنیان با مشارکت مردم ۲ طرح مهمی است که این سازمان برای سال جاری به عنوان راهبردهای مهم خود تعیین و ابلاغ کرده است.

زیار لاریمی افزود: طرح تولید و اشتغال مردم بنیان با مشارکت مردم به عنوان پایلوت کشوری توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران اجرایی می‌شود و اجرای این طرح به این شکل است که در گذشته کارشناسان زیر پوشش این سازمان برای ارائه خدمات فنی و کشاورزی در بخش‌های مختلف کشاورزی عمدتا دستمزد محوری بوده است.

وی اضافه کرد: این رویه اکنون به سمت دانش‌مزد محوری تغییر رویکرد داده شده و قطعا با حضور نسل جدید از فارغ التحصیلان دانشگاهی و افزایش دانش‌های روز در فعالیت‌های مختلف حوزه کشاورزی، قطعا افزایش بهره‌بری در واحد سطح برای بهره‌برداران به همراه خواهد داشت.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران، با بیان اینکه این سازمان ماهیت مردمی و در عین حال تخصصی دارد، تصریح کرد: انتظار است اعضای سازمان نقش خود را در افزایش بهره‌وری در واحد سطح، تکنولوژی محور نمودن نظام تولید و اشاعه دانش به نحو مطلوب انجام دهند.

زیار لاریمی، در ادامه با تاکید بر اتخاذ سیاست آموزشی مهارت محور به جای ادبیات محور، اشتغال دانش‌مزد محوری به جای دستمزد محوری و ایجاد کسب و کارهای نوین از طریق ایجاد مراکز خدمات کشاورزی و منابع طبیعی غیر دولتی اظهارکرد: اعضای سازمان با ورود به محیط کشاورزی و عرصه تولید و مشاوره فنی، دقیق و به موقع کاهش هزینه‌های تولید را در واحد سطح برای بهره‌برداران محقق می شود.

زیارلاریمی، با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۸۱۹۷ نفر عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی ومنابع طبیعی مازندران هستند، افزود؛ واگذاری امور تصدی‌گری بخش دولتی به بخش خصوصی زمینه بیش از پیش ورود اعضای سازمان را به عرصه تولیدات کشاورزی محقق می کند.

وی یادآور شد: خدمات سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران در همه ۲۲ شهرستان استان به متقاضیان و بهره برداران بخش کشاورزی در راستای کمک به افزایش بهره‌بری در تولید و نیز تسهیل در فرایند صدور مجوزها در حال انجام است.

انتهای پیام

نظر شما