شناسهٔ خبر: 67496616 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

از ابتدای خرداد سال جاری؛

۵۸۰ هزار تهرانی مشمول پاداش خوش مصرفی برق شدند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با اعلام لزوم تداوم و افزایش همراهی همه جانبه شهروندان تهرانی در مدیریت مصرف برق طی هفته آتی؛ از تخصیص پاداش خوش مصرفی به حدود نیمی از مشترکان برق خانگی شهر تهران از ابتدای خردادماه، خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وزارت نیرو، کامبیز ناظریان ضمن قدردانی از همکاری مشترکان برق شهر تهران در اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف که منجر به مدیریت مؤثر مصرف برق در ساعات اوج بار شده است گفت: از مجموع یک میلیون و ۲۰۰ هزار قبض برق صادره در بخش خانگی شهر تهران از ابتدای خردادماه، حدود ۵۸۰ هزار قبض، مشمول پاداش خوش مصرفی بوده است به این معنی که در حدود نیمی از مشترکان بخش خانگی که در این فاصله قبض برق برای آنان صادر شده است در صورت مراجعه به نرم افزار برق من می‌توانند بر روی قبض برق خود، شاهد تخصیص پاداش باشند.

وی افزود: در عین حال از آن جا که الگوهای هواشناسی برای هفته پیش رو، افزایش دمای هوا را پیش بینی می‌کنند انتظار می‌رود میزان مصرف برق در پایتخت به میزان قالب ملاحظه‌ای افزایش یابد و این مساله، حفظ پایداری شبکه برق به ویژه در ساعات اوج بار را با چالش مواجه خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ ضمن قدردانی از همکاری ارزنده مشترکان برق شهر تهران، خاطرنشان کرد: تمامی ظرفیت‌های فنی به منظور توزیع مناسب انرژی در تهران به کار گرفته شده است اما طی هفته آتی نیاز است همه مشترکان برق به ویژه در بخش‌های اداری و خانگی، حداکثر همکاری را در مدیریت مصرف برق به عمل آورند تا شاهد بروز هیچ گونه اختلالی در تأمین برق مورد نیاز هموطنان نباشیم.

ناظریان همچنین با بیان این که تاکنون ۱۶۰ مشترک اداری شهر تهران به دلیل عدم همکاری با این شرکت، مشمول قطع برق شده‌اند یادآوری کرد: همه ادارات مطابق با مصوبه هیأت وزیران موظف به کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق در ساعات اداری وکاهش ۶۰ درصدی مصرف در ساعات غیر اداری هستند و طی هفته آینده با توجه به افزایش دمای هوا، این شرکت نظارت خود را بر عملکرد ادارات پایتخت، افزایش خواهد داد.

وی تصریح کرد: حدود ۱۵ درصد از مصرف برق پایتخت متعلق به بخش اداری است و همکاری این دسته از مشترکان به منظور گذر از ایام پیک بار الزامی و اجتناب ناپذیر است.

نظر شما