شناسهٔ خبر: 67495971 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

سرپرست اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه:

غار «قوری‌قلعه» باید تحت مدیریت محیط زیست باشد

سرپرست اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر غار قوری قلعه غیرکارشناسی مدیریت می‌شود گفت: این غار باید تحت مدیریت محیط زیست باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سعید دزفولی‌نژاد ظهر امروز _چهارشنبه سیزدهم تیر_ در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع غار قوری قلعه و اینکه اکنون مدیریت واحدی بر آن وجود ندارد، اظهار کرد: غار قوری قلعه یک اثر طبیعی ملی است و باید تحت مدیریت محیط زیست باشد.

وی افزود: اکنون حضور محیط زیست در این غار به یک کانکس محدود شده است و حتی نیروهای محیط زیست نیز برای ورود به داخل غار باید ورودی پرداخت کنند.

سرپرست اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه با انتقاد از اینکه در حال حاضر مدیریت غار بر اساس ضوابط محیط زیستی غیرکارشناسی است، خاطرنشان کرد: شیوه نورپردازی داخلی سبب شده است مشکلاتی برای غار قوری قلعه ایجاد شود.

دزفولی‌نژاد اضافه کرد: ادامه حیات گونه خاصی از خفاش و سمندر خال زرد که در غار زندگی می‌کنند نیز دچار چالش شده است.

وی با تاکید بر اینکه مخالف استفاده از ظرفیت گردشگری این غار نیستیم، تاکید کرد: هرگونه خدمات گردشگری در این غار به هر شرکتی هم که واگذار شود باید تحت نظارت محیط زیست باشد.

سرپرست اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه از پیگیری، مکاتبه و ارائه مستندات لازم به دادگستری استان برای پیگیری موضوع غار قوری قلعه و تعیین تکلیف مدیریت آن خبر داد و اضافه کرد: این موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری خواهیم کرد.

دزفولی‌نژاد از در نظر گرفتن دو فاز مطالعاتی برای غار قوری قلعه، گفت: فاز نخست مطالعات گونه‌های گیاهی و جانوری این غار است که تقریباً به اتمام رسیده است. در

وی ادامه داد: در فاز بعدی برنامه جامع مدیریت غار مطالعه خواهد شد تا بتوان مدیریت این غار را در کنار بهره‌مندی از ظرفیت‌های گردشگری آن بدون اینکه آسیبی به غار وارد شود، به بهترین شکل انجام دهیم.

نظر شما