شناسهٔ خبر: 67490708 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

عهد مردمان دیار ۱۵ خرداد با انقلاب اسلامی ناگسستنی است

لیلا تات

مردم شهرستان‌های ورامین، قرچک، پاکدشت و پیشوا که به دیار ۱۵ خرداد شهره شده بر عهدی که نیاکان آنها در روز ۱۵ خردادماه سال ۱۳۴۲ در حمایت از مرجعیت دینی کشور بستند، پایبندند و با رأی خود در انتخابات دور دوم چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از نظام جمهوری اسلامی، حمایتی مجدد می‌کنند.

صاحب‌خبر -

رأی دادن مردم به مثابه تجدید عهد و میثاق با آرمان‌های رفیع امام راحل و شهدای خدمت تلقی می‌شود و هر رأی، تیری بر چشم و دهان یاوه سرایان است.

 انتخابات تضمن عقبه اجتماعی و سیاسی نظام

علی خزایی نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار ایسنا گفت: جمهوری اسلامی عمیقاً قائل به حضور واقعی مردم پای صندوق‌های رأی است.

خزایی اضافه کرد: هر چقدر میزان مشارکت افزایش پیدا کند عقبه اجتماعی سیاسی نظام جمهوری اسلامی تقویت می‌شود، حضور مردم برای جمهوری اسلامی تزئینی نیست بلکه راهبردی و کلیدی است.

مردم رئیس‌جمهوری در تراز انقلاب اسلامی طلب می‌کنند

سیدابراهیم طباطبایی -کارشناس ارشد دانشگاه آزاد اسلامی- نیز در گفت‌ وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: مسئله اول در انتخابات این است که همه در آزمون عمومی ملت ایران شرکت کنند و نشان دهند که ملت ایران زنده است و به سرنوشت کشورش علاقه دارد.

وی افزود: مسئله دوم این است که کسی نمی‌تواند بگوید ایرانیم و به وضع موجود معترضم ولی در انتخابات شرکت نمی‌کنم. برای داشتن «ایرانی قوی» باید همه در انتخابات شرکت کنیم.

طباطبایی گفت: مسئله سوم اینکه امسال متفاوت خواهد بود. با رای خود متفاوت‌تر به دشمنان ایران سنگ بکوبیم و راه شهید جمهور را گرامی بداریم.

وی در پایان تصریح کرد: مسئله چهارم اینکه شایسته سالاری، تنها کلید عبور از شرایط بحرانی کنونی است. با رای خود اثبات کنیم که با انتخاب مرد میدان، عملگرا، پرکار، جهادی و دارای سابقه اجرایی شایسته بهترین‌ها هستیم و باید فردی برگزیده شود که در تراز انقلاب اسلامی باشد.

عرب سالاری از کسبه شهرستان ورامین نیز به خبرنگار ایسنا گفت: کسی که انتخاب می‌شود نماینده مردم برای چهار سال ریاست جمهوری کشور است و باید صدای مردم را امروز در پای صندوق‌های رای بشنود و در این دوره چهار ساله به آن عمل کند.

سالاری گفت: امروز مهم‌ترین خواسته مردم معیشت، کار و مسکن جوانان است و کسی که رای می‌آورد و لباس خادمان مردم را به تن می‌کند باید تلاش خود را برای تحقق خواسته‌های مردم به کار گیرد.

انتخابات محک حساس مردم

فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید بهشتی جلیل آباد نیز به خبرنگار ایسنا گفت: هم‌اکنون در حال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری غیرمنتظره‌ای هستیم و جا دارد از شهدای خدمت، شهید رئیسی و همراهان بزرگوار ایشان یادی کنیم.

ولی‌الله جنیدی گفت: این انتخابات محکی حساس برای مردم غیور و شهید پرور ایران اسلامی است که همیشه پای کار بودند. در این انتخابات، نظر بنده این است که جمهوریت نظام تبلور جدیدی را  پیدا کرد و این انتخابات احترامی است که حکومت وقت به مردم گذاشته است.

وی ادامه داد: مردم این احترام را باید بپذیرند و قبول کنند و آنهایی که برای خودشان و  برای جامعه‌شان و برای سرنوشتشان احترام قائلند و دغدغه‌ای دارند، در دور دوم هم پای کار بیایند.

حضور در انتخابات، تثبیت جمهوریت نظام اسلامی

عباس حامدی -ذاکر و مداح اهل‌بیت- در خصوص شرکت در دوره دوم انتخابات ریاست جمهوری گفت: رای هر ایرانی رای به شخص نیست رای به جمهوری اسلامی ایران و رای به نظام است و هر کس با یک رای که داخل صندوق می‌اندازد جدای از آنکه یک رای برای خودش داده به نظام رای داده است.

این ذاکر اهل بیت ادامه داد: با آمار بالای رای، رأیی که مردم در صندوق رای خواهند انداخت تثبیت جمهوریت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و هر رای یک مشت محکمی است بر دهان یاوه‌گویان که نمی‌توانند اقتدار جمهوری اسلامی ایران را ببینند.

حامدی در پایان گفت: در دور اول مردم با حداکثر آرا در انتخابات شرکت کردند و در ایام پس از چهلمین روز شهادت جانگداز شهید جمهور و سیدالشهدای خدمت، یک بار دیگر با آرمان‌های شهدای خدمت عهد و پیمان بسته‌ایم.

ضرورت ادامه مسیر جریان انقلابی

معین مهدانیان اردستانی -مسئول بسیج دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین- پیشوا- قرچک و پاکدشت- به خبرنگار ایسنا گفت: خدمات دولت شهید رئیسی با جزئیات برای مردم بازخوانی شود و نیاز است تا جریان انقلاب این راه را ادامه دهد.

مهدانیان اردستانی ادامه داد: مشارکت در انتخابات آینده باید افزایش یابد در دور دوم باید دولتی سر کار بیاید که همراه انقلاب باشد.

مسئول بسیج دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین- پیشوا- قرچک و پاکدشت افزود: در کنار اقدامات دولت، مردم نیز باید در افزایش مشارکت در انتخابات نقش‌آفرینی کنند. ما می‌توانیم با تشویق اطرافیان خود به رای دادن، در افزایش آگاهی از اهمیت انتخابات و ایجاد فضایی پرشور و انتخاباتی نقش داشته باشیم.

وی انتخابات ریاست جمهوری را فرصتی برای مردم برشمرد و اظهار کرد: آحاد مردم در تعیین سرنوشت خود نقش دارند و با مشارکت همگانی در انتخابات، می‌توانیم آینده‌ای روشن برای کشورمان رقم بزنیم. از همه شما تقاضا می‌کنم که در انتخابات ریاست جمهوری آینده با شور و اشتیاق شرکت کنید و به کاندیدای مورد نظر خود رای دهید.

انتهای پیام

نظر شما