شناسهٔ خبر: 67480735 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

واحدهای تشدیدکننده گرد و غبار در قم ساماندهی شوند

مدیرکل محیط زیست استان از عدم ساماندهی برخی واحدهای صنفی و صنعتی تشدیدکننده گرد و غبار در پیرامون شهر قم انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

محمدحسین بازگیر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم با اشاره با افزایش گرد و غبار در استان قم با شروع روزهای گرم سال، اظهار داشت: در روزهای گذشته با وزش بادهای شرقی و جنوبی، هوای شهر قم در وضعیت ناسالم قرار گرفته است، البته آلودگی هوا در برخی ساعات کاهش یافته و در برخی ساعات به اوج می رسد. 

وی افزود: امروز نیز با توجه به داده های ایستگاههای سنجش آلودگی هوا، کیفیت هوای شهر قم در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفته است و در این شرایط افراد مبتلا به بیماری های قلبی یا ریوی، کودکان و سالمندان، مبتلایان به آسم و زنان باردار باید فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

مدیرکل محیط زیست استان قم با بیان اینکه در روزهای گذشته شاهد هجوم گرد و غبار از سمت استان های اصفهان و سمنان بوده ایم و این استان ها باید به وضعیت این کانون ها رسیدگی کنند، اظهار داشت: بارندگی های فصل بهار، تا حدودی کانون های گرد و غبار استان قم را بهبود بخشیده است، اما همچنان در وضعیت بحرانی قرار دارند. 

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا امروز (12 تیرماه) هوای شهر قم 77 روز در وضعیت پاک و قابل قبول بوده و 28 روز در وضعیت ناسالم قرار داشته است و باید تلاش کنیم مصوبات ملی در رابطه با دریاچه نمک و بحران گرد و غبار در استان قم را هرچه سریعتر اجرایی کنیم. 

بازگیر، وجود برخی واحدهای صنفی و صنعتی تشدیدکننده گرد و غبار در پیرامون شهر قم را مورد توجه قرار داد و گفت: به طور نمونه حدود یک هزار واحد کانی غیرفلزی شامل تولید آجر، گچ، آهک، سنگ بری و ... در محور جاده قدیم کاشان وجود دارد که بیش از نیمی از آنها به صورت سنتی فعالیت کرده و فاقد سیستم کنترل آلودگی هوا هستند.

انتهای پیام/

نظر شما