شناسهٔ خبر: 67470844 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

اجرای ۶۰۰۰ مترمربع سنگ‌فرش در پیاده‌راه‌های فاز دوم پارک باغشمال تبریز

شهردار منطقه ۳ تبریز از ادامه عملیات کف‌سازی پیاده‌راه‌های فاز دوم پارک باغشمال خبر داد و گفت: عملیات کف‌سازی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع در فاز دوم پارک باغشمال تداوم دارد که در این راستا تاکنون ۶۰۰۰ مترمربع کف‌سازی اجرا شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان شرقی، علی قاسمی صبح امروز _سه‌شنبه دوازدهم تیر_ در بازدید از پارک باغشمال تبریز اظهار کرد: تاکنون بیش از ۶۰۰۰ مترمربع از پیاده‌راه‌های فاز دوم کف‌سازی شده است که این روند با تسطیح ضلع شمالی پارک و پیرامون عمارت کلاه فرنگی تداوم دارد.

وی با بیان اینکه فاز دوم پارک باغشمال در ۵۳ هزار مترمربع در حال آماده‌سازی است، افزود: فاز نخست این پارک در ۴۶ هزار مترمربع طی سال‌های گذشته به بهره‌برداری رسیده است.

شهردار منطقه ۳ تبریز با تاکید بر اینکه برای استفاده هرچه سریع‌تر شهروندان از این فضای سبز و مفرح در مرکز شهر تبریز عملیات عمرانی برای آماده‌سازی فاز دوم پارک باغشمال در چند جبهه ادامه دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر عملیات کف‌سازی و جدول‌گذاری پیاده‌راه‌ها در حال تکمیل است.

قاسمی با بیان اینکه در کنار کف‌سازی پیاده‌راه‌ها عملیات جدول‌گذاری نیز انجام شده است، اضافه کرد: تاکنون بیش از ۳۰۰۰ متر جدول‌گذاری انجام شده است.

آغاز بتن‌ریزی ستون‌های سقف عمارت کلاه فرنگی در پارک باغشمال

وی از آغاز عملیات بتن‌ریزی ستون‌های سقف عمارت کلاه فرنگی در پارک باغشمال خبر داد و تاکید کرد: پس از پایان عملیات بتن‌ریزی و قالب‌بندی بلوک‌های این عمارت، عملیات بتن‌ریزی ستون‌های سقف این پروژه تاریخی و فرهنگی آغاز شده است.

شهردار منطقه ۳ تبریز بر پیش‌بینی اعتبار لازم برای تکمیل پروژه عمارت کلاه‌فرنگی طی ماه‌های آینده تاکید کرد و ادامه داد: در بتن‌ریزی ستون‌های سقف این پروژه، کف‌سازی مسیر منتهی به ضلع جنوبی عمارت کلاه‌فرنگی نیز در ۲۰ هزار مترمربع در حال اجرا است.

قاسمی اظهار کرد: پروژه عمارت کلاه‌فرنگی یکی از طرح‌های فرهنگی منطقه برای بازیابی هویت تاریخی تبریز در محدوده مجموعه فرهنگی پارک باغشمال است که امیدواریم با پیش‌بینی اعتبار لازم سال جاری شاهد تکمیل این پروژه تاریخی و فرهنگی باشیم.

وی کاربری عمارت کلاه‌فرنگی را فرهنگی اعلام کرد و افزود: اجرای این پروژه در راستای احیای هویت تاریخی محدوده پارک باغشمال است.

عمارت کلاه فرنگی بنایی متشکل از دو سالن و یک فضای گنبدی شکل هشت ضلعی در وسط عمارت در جهت شرقی غربی، با زیربنایی به وسعت ۱۹۰۰ مترمربع در مراحل آماده‌سازی برای بتن‌ریزی فونداسیون است.

نظر شما